Tit 2:11-13
„Cãci
harul lui Dumnezeu, care aduce mântuire pentru toti oamenii, a fost arãtat,
si
ne învatã s-o rupem cu pãgânãtatea si cu poftele lumesti, si sã trãim în veacul
de acum cu cumpãtare, dreptate si evlavie,
asteptând
fericita noastrã nãdejde si arãtarea slavei marelui nostru Dumnezeu si
Mântuitor Isus Hristos.”
-
759 „Niciodatã
n-a fost mai multã nevoie ca acum de o educatie în ce priveste principiile
sãnãtãtii. În ciuda progresului din atâtea domenii, care a
sporit confortul si facilitãtile care îmbunãtãtesc traiul, chiar în domeniul
medical si în tratarea bolilor, declinul vigorii fizice si al puterii de
rezistentã este alarmant. Acest lucru reclamã atentia tuturor celor care au pe
inimã fericirea semenilor lor.
Civilizatia
noastrã superficialã încurajeazã rele care distrug principiile sãnãtoase. Ceea
ce se obisnuieste si e la modã se aflã în rãzboi cu natura. Practicile si
îngãduintele pe care le încurajeazã diminueazã
constant atât tãria mintalã, cât si cea fizicã si aduc o povarã
coplesitoare asupra neamului omenesc. Necumpãtarea si crima, boala si
nenorocirea se gãsesc pretutindeni.” Dietã si Hranã (D.H.) de Ellen G.White pag.503
De ce sunt atâtea boli în lume?
„Boala nu vine niciodatã fãrã o cauzã. Calea este pregãtitã si
boala este chematã prin nesocotirea legilor sãnãtãtii. Multi
suferã consecintele pãcãtuirii pãrintilor lor. Desi ei nu sunt rãspunzãtori
pentru ceea ce au fãcut pãrintii lor, este totusi de datoria lor sã descopere
ce constituie o încãlcare a legilor sãnãtãtii si ce nu. Ei ar trebui sã evite
obiceiurile gresite ale pãrintilor lor si, printr-o vietuire corectã, sã-si
asigure conditii mai bune.
Totusi cei mai
multi suferã din cauza propriului lor comportament gresit. Ei nu tin seama de
principiile sãnãtãtii prin obiceiurile lor de a mânca, de a bea, de a se
îmbrãca si de a munci. Încãlcarea legilor naturii atrage dupã
sine un rezultat sigur; iar când boala vine asupra lor, multi nu atribuie
suferintelor lor cauza adevãratã, ci murmurã împotriva lui Dumnezeu din pricina
afectiunilor pe care le au. Însã Dumnezeu nu este rãspunzãtor de suferinta care
urmeazã nesocotirii legii naturale.
Dumnezeu
ne-a înzestrat cu o anumitã mãsurã de fortã vitalã. El ne-a conceput de
asemenea cu organe menite sã mentinã diferite functii vitale, iar El
intentioneazã ca aceste organe sã lucreze împreunã în mod armonios. Dacã
pãstrãm cu grijã forta vitalã si tinem în ordine mecanismul delicat al
organismului, rezultatul este sãnãtatea; dacã însã forta vitalã este epuizatã prea repede, sistemul nervos
împrumutã putere pentru nevoile curente din reursele sale de energie, iar când
un organ este vãtãmat, toate sunt afectate. Corpul suportã multe abuzuri, aparent fãrã sã opunã
rezistentã; apoi reactioneazã si face un efort hotãrât pentru a îndepãrta
efectele tratamentului ingrat la care a fost supus. Efortul sãu de a corija
aceste conditii se manifestã adesea prin febrã si diferite alte forme de boalã.
Când
abuzul asupra sãnãtãtii este dus atât de departe încât apare boala, cel
suferind poate face adesea pentru el însusi ceea ce nimeni altcineva nu poate
face. Primul
lucru care trebuie fãcut este de a stabili clar adevãratul motiv al bolii si
apoi de a actiona în mod rational pentru a îndepãrta cauza. Dacã
functionarea armonioasã a organismului s-a dereglat din pricina muncii în
exces, supraalimentãrii sau altor devieri, nu încercati sã rezolvati dificultãtile
adãugând povara medicamentelor otrãvitoare.”
Divina
Vindecare (D.V.) de Ellen
G.White cap.
Folosirea Remediilor
Din ce sunt constituite corpurile noastre?
„Corpurile
noastre sunt constituite din alimentele pe care consumãm.
Tesuturile corpului se distrug neâncetat; fiecare miscare a fiecãrui organ are
ca rezultat degradarea, care este reparatã prin alimentele pe care le folosim.
Fiecare organ al corpului îsi cere partea de alimente. Creierului trebuie sã i
se dea portia; oasele, muschii, nervii si le cer pe ale lor. Este un
proces minunat, care transformã hrana în sânge si foloseste acest sânge pentru
a reconstrui diferite pãrti ale corpului; dar acest proces continuã
fãrã încetare, dând viatã si tãrie fiecãrui nerv, muschi sau tesut.”
D.V. cap. Alimentatia si Sãnãtatea
Ce alimente
ne-a dat la început Creatorul nostru ca sã consumãm, si dupã cãderea lui Adam?
„Pentru a sti care sunt cele mai
bune alimente, trebuie sã studiem planul originar al lui Dumnezeu pentru
alimentatia omului. El, care l-a creat pe om si care îi întelege nevoile, a stabilit
si hrana pentru Adam. „Iatã”, a zis El, „v-am dat orice iarba care face sãmântã
(...) si orice pom care are în el rod cu sãmântã: aceasta sã fie hrana voastrã”
(Geneza 1:29). Pãrãsind Edenul pentru a-si
câstiga traiul muncind pãmântul aflat sub blestemul pãcatului, omul a primit
pemisiunea sã mãnânce si din „iarba de
pe câmp” (Geneza 3:18)” D.V.
cap.Alegerea alimentelor
Ce alimente
trebuie sã alegem astãzi pentru o sãnãtate mai bunã?
„Ar trebui alese acele alimente care
furnizeazã cel mai bine elementele necesare construirii corpului. În aceastã
alegere, apetitul nu este ghidul cel mai sigur. Prin obiceiuri
gresite de alimentatie, apetitul a devenit stricat. El cere adesea hranã care
vatãmã sãnãtatea si provoacã slãbiciune, în loc sã aducã tãrie. Nu ne putem
conduce sigur dupã obiceiurile societãtii. Boala
si suferinta care se întâlnesc la orice pas se datoreazã în general greselilor
populare în ce priveste alimentatia.
Cerealele,fructele,
nucile si legumele constituie dieta aleasã pentru noi de Creatorul nostru.
Aceste alimente, pregãtite într-un mod cât se poate de simplu, sunt cele mai
sãnãtoase si mai hrãnitoare. Ele dau o tãrie, o rezistentã si o vigoare a
intelectului pe care o dietã mai complexã si mai stimulatoare nu le poate
da.” D.V. cap.Alimentatia si Sãnãtatea
Cum trebuie sã alegem alimentele?
„Dar nu toate
alimentele – hrãnitoare în sine – sunt la fel de bune pentru nevoile noastre,
în toate împrejurãrile. Ar trebui sã avem grijã când alegem
alimentele. Alimentatia noastrã trebuie sã fie potrivitã cu anotimpul, cu
climatul în care trãim si cu ocupatia pe care o avem. Unele alimente care sunt
potrivite pentru un anotimp sau un anumit climat nu sunt potrivite în altul.
Tot astfel, existã alimente diferite, potrivite perfect pentru persoane cu
ocupatii diferite. Deseori, o hranã care poate fi folositã spre avantajul celor
angajati în muncã fizicã grea este nepotrivitã pentru persoane care au ocupatii
sedentare sau care necesitã un efort intelectual intens. Dumnezeu ne-a dat o
mare varietate de alimente sãnãtoase si fiecare persoanã ar trebui sã aleagã
dintre acestea pe acelea care, în urma experientei si unei judecãti sãnãtoase,
se dovedesc cele mai potrivite pentru propriile sale necesitãti.” D.V. cap. Alimentatia si Sãnãtatea
-
„Regularitatea
meselor are o importantã vitalã. Ar trebui sã existe un timp anume pentru
fiecare masã. La acea orã, fiecare sã mãnânce hrana cerutã de
organism si dupã aceea sã nu mai consume nimic pânã la masa urmãtoare. Existã
multi care mãnâncã atunci când organismul nu are nevoie de hranã, la intervale
neregulate si între mese, pentru cã nu au suficientã vointã pentru a se
împotrivi înclinatiei lor.” D.V. cap. Alimentatia si Sãnãtatea
-
294 „Trei
mese pe zi si nimic între aceste mese – nici mãcar un mãr – ar trebui sã fie
limita maximã a îngãduintei. Cei care merg mai departe încalcã
legile firii si vor suferi urmãrile.”
D.H. cap.
Regularitatea în Alimentatie
-
267 „Stomacul trebuie sã se bucure de mai multã atentie si grijã. Nu trebuie sã
fie tinut într-o continuã activitate. Dati pace, liniste si odihnã acestui
organ folosit în mod gresit si îndelung maltratat. Dupã ce stomacul si-a fãcut
lucrarea pentru o masã, nu îi dati încã si mai mult de lucru înainte de a fi
avut sansã sã se odihneascã si înainte ca organismul sã furnizeze o cantitate
suficientã de suc gastric pentru altã mâncare. Ar trebui sã treacã cel putin cinci ore de
la o masã la alta si tineti minte întotdeauna cã, dacã vreti sã
faceti o încercare, veti descoperi cã douã mese pe zi sunt mai bune decât
trei.” D.H. cap.
Regularitatea în Alimentatie
-
268 „Este în practica si obiceiul societãtii sã se ia un mic dejun lejer. Dar
nu acesta este modul cel mai bun de a trata stomacul. La masa de de dimineatã,
stomacul se aflã într-o conditie mai bunã pentru a se ocupa de mâncare decât la
a doua sau a treia masã a zilei.
Obiceiul de a mânca un mic dejun sãrac si un prânz copios este gresit. Faceti în asa
fel încât micul dejun sã fie masa cea mai consistentã a zilei.” D.H. cap.
Regularitatea în Alimentatie
-
270 „Urmãtoarea masã nu ar trebui niciodatã consumatã înainte ca stomacul sã fi
avut timp sã se odihneascã dupã munca de a digera masa precedentã. Dacã va fi
totusi luatã cea de-a treia masã, ar trebui sã fie usoarã si cu mai multe ore
înainte de culcare.”
D.H. cap.
Regularitatea în Alimentatie
-
„Hrana nu ar
trebui consumatã niciodatã prea fierbinte sau prea rece. Dacã
hrana este rece, forta vitalã a stomacului este epuizatã pentru a o încãlzi,
înainte ca digestia sã poatã avea loc. Bãuturile reci sunt dãunãtoare pentru
acelasi motiv; în acelasi timp, folosirea neângrãditã a bãuturilor fierbinti
slãbeste constitutia stomacului. De fapt, cu cât este îngurgitat mai mult
lichid în timpul mesei, cu atât mai grea este digestia alimentelor; cãci
lichidul trebuie sã fie absorbit înainte ca digestia sã poatã începe. Nu
mâncati foarte sãrat, evitati folosirea alimentelor condimentate, mâncati
fructe din abundentã, iar iritatia care reclamã atât de mult lichid în timpul
mesei va dispãrea aproape complet.” D.V. cap.
Moduri Gresite de a Lua Masa
-
„Alimentele
trebuie mâncate încet si mestecate bine. Acest lucru este
necesar pentru ca saliva sã poatã fi bine amestecatã cu hrana si sucurile
digestive sã fie activate.”
D.V. cap.
Moduri Gresite de a Lua Masa
-
„Nu este bine
sã se mãnânce fructe si legume la aceeasi masã. Dacã digestia
este slabã, folosirea ambelor va provoca obosealã si neputinta de a depune
efort intelectual. Este mai bine sã se consume fructele la o masã si legumele
la alta.” D.V. cap. Alimentatia si Sãnãtatea
-
„Mesele ar
trebui sã fie variate. Aceleasi feluri de mâncare, pregãtite în
acelasi fel, nu ar trebui sã aparã pe masã zi de zi, masã dupã masã. Mesele
sunt consumate cu mai multã plãcere, iar organismul este mai bine hrãnit când
hrana este variatã.” D.V. cap. Alimentatia si Sãnãtatea
-
731 „Multi fac o gresealã bând apã rece
în timpul mesei. Bãutã la masã, apa diminueazã fluxul glandelor salivare; si cu
cât apa este mai rece, cu atât este mai mare rãul provocat stomacului. Apa
foarte rece si limonada cu gheatã bãute în timpul meselor vor opri digestia
pânã când organismul va transmite stomacului suficientã cãldurã pentru a-l face
în stare sã-si reia activitatea. Bãuturile fierbinti produc starea de
slãbiciune; pe lângã aceasta, cei care îsi satisfac dorinta de a le folosi
devin robi ai obiceiului. Hrana nu trebuie înghititã cu apã; nu este nevoie de nici o
gurã de apã în timpul mesei. Mâncati încet si lãsati ca saliva
sã se amestece cu mâncarea. Cu cât este introdus mai mult lichid în stomac
împreunã cu hrana, cu atât mai greu va fi digeratã mâncarea; cãci lichidul
trebuie sã fie absorbit înainte. D.H. cap. Bãuturile
„Pãzeste-ti inima mai mult de cât orice,
cãci din ea ies izvoarele vietii.”
Proverbele
4:23
-
136 „Pentru a
avea o sãnãtate bunã, trebuie sã avem un sânge bun; cãci sângele
este izvorul vietii. El repara ceea ce s-a distrus si hrãneste corpul. Când
este alimentat cu elementele hrãnitoare potrivite si când este curãtat si
vitalizat prin contactul cu aerul curat, el transportã viata si vigoarea în
fiecare parte a organismului. Cu cât este mai bunã circulatia, cu atât mai bine
se va împlini aceastã lucrare.” D.H.
cap. O Dietã Adecvatã
-
„Pentru a
avea un sânge bun, trebuie sã respirãm bine. Inspirarea adâncã,
deplinã, a aerului curat, care umple plãmânii cu oxigen, purificã sângele. Ei
îi dau o culoare vie si îl trimit, asemenea unui curent dãtãtor de viatã, în
fiecare parte a corpului. O bunã respiratie
linisteste nervii, stimuleazã pofta de mâncare, îmbunãtãteste digestia
si produce un somn sãnãtos, înviorãtor.”
D.V. cap.
Respiratia
Ce alimente pot strica sângele?
-
543 „Mâncarea de carne, prãjiturile
si plãcintele bogate si condimentele de orice fel nu sunt hrana cea mai
sãnãtoasã si mai hrãnitoare.”
D.H. cap. Deserturile
-
525 „Zahãrul nu este bun pentru
stomac. Provoacã fermentatie si aceasta întunecã mintea si creeazã o
stare de indispozitie.” D.H. cap.
Deserturile
-
545 „Alimentele sunt fãcute cu prea mult zahãr. Prãjituri, budinci dulci,
plãcinte, jeleuri, gemuri, toate acestea sunt cauze principale ale indigestiei.
Deosebit de dãunãtoare sunt cremele
si budincile în care ingredientele principale sunt laptele, ouãle si zahãrul.” D.H. cap.
Deserturile
-
555 „Condimentele, atât de frecvent
folosite de cei din lume, ruineazã sãnãtatea.”
D.H. cap.
Deserturile
-
557 „Condimentele folosite la
prepararea mâncãrii ajutã digestia în acelasi fel în care se presupune cã
ceaiul (nu ceaiul din plante), cafeaua si alcoolul îl ajutã pe omul care
munceste sã-si ducã la bun sfârsit sarcinile. Dupã ce efectele imediate
s-au dus, acestia cad tot atât de mult sub nivelul stãrii normale, pe cât l-au
depãsit prin actiunea acestor substante stimulative. Organismul este slãbit. Sângele este contaminat, iar rezultatul
sigur este inflamarea.”
D.H. cap.
Condimentele
-
556 „Prin natura lor, condimentele
sunt dãunãtoare. Mustarul, piperul, mirodeniile, murãturile si altele
de acest fel iritã stomacul si fac ca
sângele sã devinã febril si impur. Starea de inflamare a
stomacului betivului este adesea datã ca
exemplul pentru efectul bãuturilor alcoolice. O stare inflamatorie similarã
este produsã de folosirea condimentelor iritante. În scurt timp, hrana
obisnuitã nu mai satisface apetitul. Organismul simte nevoia, dorinta de ceva mai
excitant.”
D.H. cap.
Condimentele
-
565 „Folosirea bicarbonatului de
sodiu sau a prafului de copt la facerea pâinii este dãunãtoare si inutilã;
bicarbonatul de sodiu produce inflamarea stomacului si deseori otrãveste
întregul organism. Multe gospodine gândesc cã nu pot face o pâine bunã
fãrã folosirea bicarbonatului, dar acest lucru este o eroare. Dacã s-ar strãdui
sã gãseascã niste metode mai bune,
pâinea
lor ar fi mai hrãnitoare si, pentru cei care au un gust natural, ar fi mult mai
gustoasã.”
D.H. cap.
Condimentele
-
570 „Nu mâncati foarte sãrat,
evitati folosirea murãturilor si a alimentelor condimentate, mâncati fructe din
abundentã, iar iritatia care reclamã atât de mult lichid în timpul mesei va
dispãrea aproape complet.”
D.H. cap. Sarea
-
578 „Când salatele sunt pregãtite cu
ulei si otet, în stomac are loc o fermentatie, iar mâncarea nu este
digeratã, ci se stricã sau putrezeste; în consecintã, sângele nu este hrãnit,
ci se umple cu impuritãti si apar probleme la ficat si rinichi.” D.H. cap.
Otetul
-
634 „Multe mame pun mese care sunt capcane pentru familiile lor. Mâncarea din
carne, untul, brânza, prãjiturile grele, alimentele condimentate sunt consumate
fãrã restrictii si de cei mai în vârstã, si de cei tineri. Aceste lucruri
deranjeazã stomacul excitând nervii si slãbind intelectul. Organele care produc
sânge nu pot preschimba asemenea lucruri într-un sânge bun. Grãsimea pãtrunsã în alimente când sunt
gãtite le face greu digerabile. Efectul brânzei este dãunãtor sãnãtãtii.” D.H. cap. Brânza
-
674 „Cancerul, tumorile si toate
bolile inflamatorii sunt cauzate în mare parte de consumul de carne.” D.H. cap. Carnea ca Aliment
-
682 „O alimentatie cu carne cauzeazã
indispozitie si accentueazã instinctele animalice. Suntem compusi din ceea ce
mâncãm, iar consumul prea mare de carne va diminua activitatea intelectualã.
Studentii vor avea rezultate mai bune în studiile lor dacã nu vor gusta niciodatã
carne. Când partea animalicã a omului este accentuatã prin consumul de carne,
puterile intelectuale scad direct proportional. O viatã religioasã poate fi
câstigatã si mentinutã cu mai mult succes dacã se renuntã la carne, cãci o
astfel de hranã stimuleazã înclinatiile senzuale si slãbeste natura moralã si
spiritualã. „Cãci firea pãmântescã se luptã împotriva Duhului, si Duhul, împotriva
firii pãmântesti”(Gal.5.17).” D.H.
cap. Carnea ca Aliment
-
690 „Mi-a fost prezentat acest subiect sub diferite aspecte. Oamenii nu sunt
constienti cã mortalitatea este provocatã de consumul de carne; dacã ar fi, nu
am mai auzi argumente si scuze aduse în favoarea îngãduirii poftei pentru carne
moartã. Pentru satisfacerea foamei
avem o multime de alimente sãnãtoase, fãrã a mai aduce cadavre pe mesele
noastre ca sã le mâncãm.”
D.H. cap.
Carnea ca Aliment
-
698 „ În multe locuri, pestii sunt
atât de contaminati de murdãriile cu care se hrãnesc încât constitue o cauzã a
bolilor celor care-i consumã. Acesta este cazul concret în care pestii
vin în contact cu materia deversatã de marile orase. Pestii care se hrãnesc cu
reziduurile de dejectie pot ajunge în ape aflate la distantã si pot fi prinsi
într-un loc unde apa este curatã si proaspãtã. Astfel, folositi ca hranã, ei
produc boala si moartea celor care nu suspecteazã pericolul.”
D.H. cap.
Carnea ca Aliment
-
736 „Ceaiul (care contine teinã),
cafeaua si tutunul, ca si bãuturile alcoolice, reprezintã niveluri diferite pe
scara stimulentelor artificiale.”
„Întregul organism suferã prin folosirea
stimulentelor. Nervii sunt dezechilibrati, ficatul este deranjat în
lucrarea sa, calitatea si circulatia sângelui sunt afectate, iar pielea devine
decoloratã si lenesã. Mintea este, de asemenea, vãtãmatã. Efectul imediat al
acestor stimulente este acela de a excita creierul la o activitate anormalã,
pentru ca dupã aceea sã-l lase mai slab si mai putin în stare sã depunã efort.
Efectul final este epuizarea, nu numai mintalã si fizicã, dar si moralã. Ca
rezultat, vedem femei si bãrbati nervosi, cu o judecatã nesãnãtoasã si o minte
dezechilibratã. Acestia sunt irascibili, pripiti, nerãbdãtori, privind
greselile altora ca printr-o lupã si fiind total incapabili sã-si vadã
propriile defecte.” D.H. cap. Bãuturile
„Când
abuzul asupra sãnãtãtii este adus atât de departe încât apare boala, cel
suferind poate face adesea pentru el însusi ceea ce nimeni altcineva nu poate
face. Primul
lucru care trebuie fãcut este de a stabili clar adevãratul motiv al bolii si
apoi a actiona în mod rational pentru a îndepãrta cauza. Dacã functionarea armonioasã a organismului sa dereglat din
pricina muncii în exces, supraalimentatiei sau altor devieri, nu încercati sã
rezolvati dificultãtile adãugând povara medicamentelor otrãvitoare.” D.V. cap.
Folosirea Remediilor
Alimentatia
„Ar trebui alese acele alimente care
furnizeazã cel mai bine elementele necesare construirii corpului. În
aceastã alegere, apetitul nu este ghidul cel mai sigur. Prin obiceiuri gresite
de alimentatie, apetitul a devenit stricat. El cere adesea hranã care vatãmã
sãnãtatea si provoacã slãbiciune, în loc sã aducã tãrie. Nu ne putem conduce
sigur dupã obiceiurile societãtii. Boala si suferinta care se întâlnesc la
orice pas se datoreazã în general greselilor populare în ce priveste
alimentatia.”
„Cerealele, fructele, nucile si legumele
constituie dieta aleasã pentru noi de Creatorul nostru. Aceste
alimente, pregãtite într-un mod cât se poate de simplu, sunt cele mai sãnãtoase
si mai hrãnitoare. Ele dau o tãrie, o rezistentã si o vigoare a intelectului pe
care nici o dietã mai complexã si mai stimulatoare nu le poate da.”
„Tot
astfel, existã alimente diferite, potrivite perfect pentru persoane cu ocupatii
diferite. Deseori, o hranã care poate fi folositã spre avantajul celor angajati
în muncã fizicã grea este nepotrivitã pentru persoane care au ocupatii
sedentare sau care necesitã un efort intelectual intens. Dumnezeu ne-a dat o mare varietate de alimente sãnãtoase si fiecare
persoanã ar trebui sã aleagã dintre acestea pe acelea care, în urma experientei
si unei judecãti sãnãtoase, se dovedesc cele mai potrivite pentru propriile
sale necesitãti.” D.V. cap. Alimentatia si Sãnãtatea
Apa
„Atât
în sãnãtate, cât si în boalã, apa curatã este una dintre binecuvântãrile de
cãpetenie ale cerului. Folosirea corectã a acesteia aduce cu sine
sãnãtatea. Este bãutura pe care Dumnezeu a oferit-o pentru ca animalele si omul
sã-si stingã setea. Bãutã în cantitãti suficiente, ajutã la acoperirea
necesitãtilor organismului si ajutã corpul sã se împotriveascã bolilor.
Aplicarea externã a apei este o modalitate satisfãcãtoare de reglare a
circulatiei sângelui. O baie rece sau una cu apã potrivit de rece este un tonic
excelent. Bãile calde deschid porii si ajutã astfel la eliminarea impuritãtilor.
Atât bãile calde, cât si cele cãldute
linistesc nervii si regleazã circulatia.
Însã
multi n-au învãtat din experientã care sunt efectele binefãcãtoare ale
folosirii corecte ale apei si se tem de acest lucru. Tratamentele cu apã nu
sunt apreciate asa cum ar trebui si aplicarea lor cu pricepere necesitã o muncã
pe care multi nu sunt gata sã o depunã. Însã nimeni nu ar trebui sã se simtã
scuzat din motive de nestiintã sau indiferentã fatã de acest subiect. Existã multe
moduri în care apa poate fi aplicatã pentru a usura durerile si a face ca boala
sã dea înapoi. Toti ar trebui sã învete cum se foloseste prin
tratamente simple, aplicate în cãmin. În special mamele ar trebui sã stie cum
sã îngrijeascã de familiile lor atât în stare de sãnãtate, cât si în cea de
boalã.”
D.V. cap.
Odihna ca Remediu
Aerul curat, respiratia
„Plãmânii
expulzeazã neâncetat impuritãtile si trebuie sã fie continuu alimentati cu aer
proaspãt. Aerul impur nu oferã cantitatea necesarã de oxigen, iar
sângele trece pe la creier si pe la celãlalte organe fãrã a fi revitalizat. Din
acest motiv, este necesarã o bunã aerisire. Întregul organism este slãbit când
se trãieste în camere închise, neaerisite, în care aerul este închis si viciat.
El devine extrem de sensibil la influenta frigului, iar o usoarã expunere la
rece aduce îmbolnãvirea. Femeile devin palide si lipsite de vigoare din pricinã
cã stau închise în casã. Ele respirã acelasi aer mereu si mereu, pânã când
acesta este încãrcat cu substantele otrãvitoare eliminate prin pori si din
plãmâni; si impuritãtile sunt aduse în felul acesta înapoi în sânge.”
„Pentru a avea un sânge bun, trebuie sã
respirãm bine. Inspirarea adâncã deplinã, a aerului curat, care umple
plãmânii cu oxigen, purificã sângele. Ei îi dau o culoare vie si îl trimit,
asemenea unui curent dãtãtor de viatã, în fiecare parte a corpului. O bunã
respiratie linisteste nervii, stimuleazã pofta de mâncare, îmbunãtãteste
digestia si produce un somn sãnãtos, înviorãtor.
Plãmânilor ar
trebui sã li se acorde cea mai mare libertate posibilã.
Capacitatea lor creste prin activitate liberã; ea scade dacã sunt îngrãditi si
apãsati. De aici, efectele dãunãtoare ale practicii atãt de rãspândite, în
special în ocupatiile sedentare, de aplecare a corpului asupra lucrului. În
aceastã pozitie este imposibilã respiratia profundã. Respiratia superficialã
devine în scurt timp un obicei, iar plãmânii îsi pierd puterea de a-si mãri
volumul. Un efect similar este produs prin folosirea corsetului. Pãrtii
inferioare a pieptului nu i se lasã suficientã libertate; muschii abdominali,
care au fost fãcuti sã ajute la respiratie, nu se pot desfãsura pe deplin si
plãmânii sunt stingheriti în activitatea lor.
Astfel,
nu este primitã o cantitate suficientã de oxigen. Sângele se miscã greu.
Substantele de excretie, toxice, care ar trebui aruncate afarã în timpul
exalãrii, sunt retinute, iar sângele devine impur. Nu numai plãmânii sunt
astfel afectati, ci si stomacul, ficatul si creierul. Pielea devine lividã,
digestia este întârziatã, inima este afectatã, creierul întunecat, gândurile
sunt confuze, moralul scade, întreg organism devine deprimat si în mod deosebit
susceptibil de a se îmbolnãvi.”
D.V. cap.
Igiena Generalã
soarele
„Natura este
medicul lui Dumnezeu. Aerul
pur, soarele vesel, frumoasele flori si copacii
mari, livezile, viile si exercitiul în aer liber în mijlocul acestor lucruri
minunate, iatã aici ce dã sãnãtate, iatã aici elixirul vietii. Viata în
aer liber este unicul medicament de care multi bolnavi au nevoie. Influenta sa
este puternicã pentru a vindeca bolile care este rezultatul vietii moderne,
acestei vieti care slãbeste si distruge puterile mintale si spirituale.”
M.Selecte
vol.5 cap.
Valoarea Vietii în Aer Liber
„Dacã
dorim sã facem din cãminele noastre locul în care sã domneascã sãnãtatea si
fericirea trebuie sã le amplasãm deasupra emanatiilor rele si cetei din zonele
de depresiune si sã lãsãm sã pãtrundã liber agentii naturali dãtãtori de viatã
ai cerului. Scãpati de perdelele grele, ridicati jaluzelele si deschideti
ferestrele, nu îngãduiti vitei-de-vie, oricât ar fi de frumoasã, sã umbreascã
ferestrele si nu lãsati ca vreum copac sã stea într-atât de aproape de casã,
încât sã opreascã razele soarelui. Lumina solara ar putea sã decoloreze
draperiile si covoarele si sã ia luciul ramelor tablourilor; însã va aduce o
strãlucire sãnãtoasã pe obrajii copiilor.”
D.V. cap. Igiena Generalã
„Soarele este principalul izvor de
energie pentru planeta noastrã. Lumina solara este indispensabilã
pentru viatã si pentru pãstratrea sãnãtãtii. Datoritã ei, se produce în piele
vitamina D. Radiatiile ultraviolete ale luminii solare actioneazã ca un
dezinfectant, capabil ca sã distrugã numerosi germeni patogeni. Stimuleazã toate procesele vitale si
tonificã organismul. Unde intrã soarele, este viatã si sãnãtate.
S-a verificat cã în timpul iernii, când trec zile întregi fãrã soare, se
înmultesc depresiile nervoase.
Soarele
se foloseste cu un anumit control, datoritã faptului cã capa de ozon care
acoperã pãmântul, si care filtreazã razele solare (în special cele
ultraviolete), se aflã în proces de diminuare.”
Profitã!
Alimente care vindecã si previn pag.11-12
Odihna
„Unii atrag boala asupra lor muncind în
exces. Pentru acestia, odihna, eliberarea de griji si o dietã cumpãtatã sunt
esentiale pentru restabilirea sãnãtãtii. Pentru aceia al cãror creier
este obosit si sunt agitati din cauza lucrului neâncetat si al claustrãrii, o
vizitã la tarã, unde pot duce o viatã simplã, lipsitã de griji si unde vin în contact direct cu
natura, va fi de cel mai mare ajutor. Plimbarea prin pãduri si pajisti,
culegând flori si ascultând cântecul pãsãrilor, va face cu mult mai mult decât
orice alt mijloc folosit pentru însãnãtosirea lor.
Bolnavii
nu ar trebui sã fie încurajati sã fie inactivi. Când a fost depus un efort prea
mare – de orice fel va fi fost acesta - , odihna totalã pentru câtva timp va
îndepãrta uneori îmbolnãviri grave; însã, în cazul bolnavilor recunoscuti ca
atare, este rareori necesarã suspendarea tuturor activitãtilor.
D.V. cap.
Odihna ca Remediu
„Cât
de reconfortante sunt linistea si libertatea de la tarã pentru bolnavii obositi
de viata de la oras, de strãlucirea luminilor si de zgomotul strãzilor! Cât de
avizi se întorc ei cãtre locurile din naturã! Cât de bucurosi ar fi sã stea în
aer liber, sã se bucure de razele sorelui si sã respire parfumul copacilor si
florilor! Existã proprietãti dãtãtoare de viatã în balsamul pinului, în aroma
cedrului si a bradului, dar si alti copaci au proprietãti care redau
sãnãtatea.” D.V. cap. Igiena Generalã
„Adu-ti
aminte de ziua de odihnã, ca s-o sfintesti.
Sã
lucrezi sase zile, si sã-ti faci lucrul tãu.
Dar
ziua a saptea este ziua de odihnã închinatã Domnului Dumnezeului tãu: sã nu
faci nicio lucrare în ea, nici fiul tãu, nici fiica ta, nici robul tãu, nici
roaba ta, nici vita ta, nici strãinul care este în casa ta.
Cãci
în sase zile a fãcut Domnul cerurile, pãmântul si marea, si tot ce este în ele,
iar în ziua a saptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnã
si a sfintit-o.”
Exodo 20:8-11
Exercitiul fizic
„Miscarea este o
lege a fiintei noastre. Fiecare organ al trupului are lucrarea
sa prestabilitã, de împlinirea cãreia depind dezvoltarea si tãria sa. Actiunea
normalã a tuturor organelor dã tãrie si vigoare, în timp ce tendinta spre
sedentarism poate duce spre degradare si moarte. Legati un brat, imobilizându-l
fie si numai pentru câteva sãptãmâni, apoi eliberati-l si veti vedea cã este mai
slab decât cel pe care l-ati folosit cu
moderatie în tot acest timp. Inactivitatea produce acelasi efect asupra
întregului sistem muscular.
Inactivitatea
este o cauzã prolificã a bolilor. Exercitiul fizic învioreazã si regleazã circulatia sângelui,
însã în inactivitate sângele nu circulã liber, iar transformãrile din el, atât
de necesare pentru viatã si sãnãtate nu au loc. Pielea devine si ea inactivã.
Impuritãtile nu sunt eliminate ca atunci când circulatia ar fi stimulatã prin
exercitiu fizic viguros, pielea pãstratã într-o stare sãnãtoasã si plãmânii
alimentati din belsug cu aer proaspãt, curat. Aceastã stare a organismului
împovãreazã de douã ori mai mult organele excretoare, iar rezultatul este
boala.
Mersul pe jos
este preferabil cãlãritului sau plimbãrii cu masina, pentru cã pune în miscare
mai multi muschi. Plãmânii sunt siliti sã lucreze
sãnãtos, cãci este imposibil sã umbli în pas vioi fãrã a-i umple cu aer.
Un asemenea
exercitiu va fi în multe cazuri mai bun pentru sãnãtate decât medicamentele.
Medicii îi sfãtuiesc adesea pe pacientii lor sã facã o cãlãtorie pe ocean, sã
meargã la vreun izvor cu apã mineralã sau sã viziteze diferite locuri pentru a
schimba mediul, când, în cele mai multe cazuri, dacã ar mânca în mod cumpãtat
si ar face exercitii fizice sãnãtoase, cu voiosie, s-ar reânsãnãtosi si ar
economisi bani si timp.” D.V. cap. Odihna ca Remediu
Abstinenta de la toxice
„În
ce priveste ceaiul (cu teinã), cafeaua, tutunul si bãuturile alcoolice, singura
cale sigurã este de a nu lua, nu gusta, a nu atinge. Actiunea ceaiului (tare cu
teinã), cafelei si a altor bãuturi similare este îndreptatã în aceeasi directie
cu cea a alcoolului si tutunului si în unele cazuri este la fel de greu de
renuntat la acest obicei ca în cazul betivului cãruia îi este greu sã se lase
de bãuturile ametitoare. Cei care
încearcã sã renunte la aceste stimulente vor avea un timp simtãmântul unei
pierderi si vor suferi fãrã ele. Însã, prin perseverentã, vor birui acea poftã
puternicã si vor înceta sã le mai simtã lipsa. S-ar putea ca organismul
sã aibã nevoie de ceva timp pentru a se reface de pe urma abuzului la care a
fost supus; dar dati-i o sansã si îsi va recãpãta fortele, fãcându-si lucrarea
bine si cu spor.” D.V. cap. Stimulente si Narcotice
„Sãnãtatea este incompatibilã cu
folosirea drogurilor, chiar dacã sunt legale sau ilegale; celulelor noastre
putin le pasã asta. Se începe sã se consume cu pretentia de a fi mai
bine, si se terminã ca sã se ia pentru a nu fi mai rãu. A evita consumul de
aceste substante este una din cele mai mari decizii care se poate lua în
favoarea unei vieti sãnãtoase si
fericite.”
Profitã!
Alimente care vindecã si previn pag.13
Vindecarea mintii
„Legãtura
care existã între minte si trup este foarte strânsã. Când unul este afectat,
celãlalt se resimte. Starea mintii afecteazã sãnãtatea într-o mãsurã
mai mare decât îsi dau seama multi. Multe dintre bolile de care suferã oamenii sunt rezultatul
depresiei mintale. Durerea, nelinistea, nemultumirea,
remuscarea, vinovãtia, neâncrederea, toate au tendinta sã zdrobeascã fortele
vitale si sã producã degenerare si moarte.
Curajul,
speranta, credinta, simpatia, iubirea dau sãnãtate si prelungesc viata. O minte
împãcatã, un spirit voios înseamnã sãnãtate pentru corp si tãrie pentru suflet.
„O
inimã veselã este un bun leac” (Proverbe 17:22).
Este
nevoie de multã întelepciune când avem de-a face cu boli provocate prin intermediul
mintii. O inimã
îndureratã, bolnavã, o minte descurajatã are nevoie de un tratament blând. De
multe ori, un anumit necaz legat de vietuirea în cãmin roade, asemenea
cangrenei, pânã în adâncul sufletului si slãbeste forta vitalã. Si uneori se
întâmplã cã remuscãrile pentru pãcate submineazã constitutia individului si
dezechilibreazã intelectul. Numai printr-o compasiune plinã de cãldurã pot fi
ajutati astfel de bolnavi. Medicul ar trebui mai întâi sã le câstige încrederea
si dupã aceea sã le îndrepte atentia cãtre marele Vindecãtor. Dacã li se poate dirija credinta cãtre
adevãratul Medic, iar ei pot avea încredere cã El se ocupã de cazul lor,
aceasta va aduce usurare mintii si adesea sãnãtate corpului.” D.V. cap.
Vindecarea Mintii
„Nu
vã îngrijorati de nimic; ci în orice lucru, aduceti cererile voastre la
cunostinta lui Dumnezeu, prin rugãciuni si cereri, cu multumiri.” Filipeni 4:6
„Sub imperiul unor influente ca acestea, multi suferinzi vor fi
cãlãuziti pe calea vietii. Îngeri ceresti coopereazã cu uneltele omenesti
pentru a aduce încurajare, nãdejde, bucurie si pace în inimile celor bolnavi si
suferinzi. În asemenea conditii, cei bolnavi sunt de douã ori binecuvântati si
multi îsi regãsesc sãnãtatea. Pasul cel tremurat îsi recapãtã elasticitatea.
Ochiul îsi redobândeste strãlucirea. Cei deznãdãjduiti se îmbãrbãteazã.
Fizionomia, odatã disperatã, poartã acum o expresie de bucurie. Tonurile
plângãtoare ale vocii se schimbã în tonuri de voiosie si multumire.” D.V.
cap. În contact cu Natura
Pentru mai multe
informatii: www.aievea.net/Mens sana in corpore sano
http://asteptandadouavenire.blogspot.com
revelatia.ro
canal de youtube:
esperandoajesus
No hay comentarios:
Publicar un comentario