jueves, 29 de junio de 2023

 

http://www.ciaramc.org/ciar/imagenes/imgBoletines/bol388/pacogarabato.jpg                        

                                                                                                                                                     Aveti timp ca sã cercetati despre
           ultimele evenimente care afecteazã istoria Terrei, 
                  si vietile noastre ?      ____

 

-   Ce asigurare avem în Biblie cã putem sã cunoastem evenimentele acestor vremuri de pe urmã?                Daniel 2:26-28 :

Împãratul a luat cuvântul si a zis lui Daniel, care se numea Beltsatar: „Esti tu oare în stare sã-mi spui visul pe care l-am visat si tâlcuirea lui?” Daniel a rãspuns înaintea împãratului, si a zis: „Ce cere împãratul este o tainã pe care înteleptii, cititorii în stele, vrãjitorii si ghicitorii nu sunt în stare s-o descopere împãratului. Dar este în ceruri un Dumnezeu, care descopere tainele, si care face cunoscut împãratului Nebucadnetar ce se va întâmpla în vremurile de pe urmã. Iatã visul tãu si vedeniile pe care le-ai avut în patul tãu.”

 

-   La ce trebuie sã luãm aminte ca sã întelegem vremurile pe care le trãim?

                           2 Petru 1:19-21

„Si avem cuvântul proorociei fãcut si mai  tare; la care bine faceti cã luati aminte, ca la o luminã care strãluceste într-un loc întunecos, pânã se va crãpa de ziuã si va rãsãri luceafãrul de dimineatã în inimile voastre. Fiindcã mai întâi de toate, sã stiti cã nicio o proorocie din Scripturã nu se tâlcuieste singurã. Cãci nici o proorocie n-a fost adusã prin voia omului; ci oamenii au vorbit de la Dumnezeu, mânati de Duhul Sfânt.

 

-   Care sunt profetiile care se împlinesc sub privirile noastre si care ne afecteazã viata si viitorul nostru foarte apropiat?                    Matei 24:14  

„Evanghelia aceasta a Împãrãtiei va fi propovãduitã în toatã lumea, ca sã slujeascã de mãrturie tuturor neamurilor. Atunci va veni sfârsitul.”

                                                                         Apocalipsa 14:6-12

„Si am vãzut un alt înger care sbura prin mijlocul cerului, cu o Evanghelie vesnicã, pentru ca s-o vesteascã locuitorilor pãmântului, oricãrui neam, oricãrei semintii, oricãrei limbi si oricãrui norod. El zicea cu glas tare: „Temeti-vã de Dumnezeu, si dati-i slavã, cãci a venit ceasul judecãtii Lui; si închinati-vã Celui ce a fãcut cerul si pãmântul, marea si izvoarele apelor!”  Apoi a urmat un alt înger, al doilea, si a zis: „A cãzut, a cãzut Babilonul, cetatea cea mare, care a adãpat toate neamurile din vinul mâniei curviei ei!”   Apoi a urmat un alt înger, al treilea, si a zis cu glas tare: „Dacã se închinã cineva fiarei si icoanei ei, si primeste semnul ei pe frunte sau pe mânã, va bea si el din vinul mâniei lui Dumnezeu turnat neamestecat în paharul mâniei Lui; si va fi chinuit în foc si în pucioasã, înaintea sfintilor îngeri si înaintea Mielului. Si fumul chinului lor se suie în sus în vecii vecilor. Si nici ziua, nici noaptea n-au odihnã cei ce se închinã fiarei si icoanei ei, si primeste semnul numelui ei! Aici este rãbdarea sfintilor, care pãzesc poruncile lui Dumnezeu si credinta lui Isus.”

 

-   Haide-ti sã aflãm prima datã, când a venit ceasul judecãtii si ce reprezintã judecata?

     Daniel 7:23-26

„El mi-a vorbit asa: „Fiara a patra, este o a patra împãrãtie, care va fi pe pãmânt. Ea se va deosebi de toate celãlalte, va sfâsia tot pãmântul, îl va cãlca în picioare si-l va zdrobi. Cele zece coarne, înseamnã cã din împãrãtia aceasta se vor ridica zece împãrati. Iar dupã ei se va ridica un altul, care se va deosebi de înaintasii lui, si va doborâ trei împãrati. El va rosti vorbe de hulã împotriva Celui Prea Înalt, va asupri pe sfintii Celui Prea Înalt, si se va încumeta sã schimbe vremile si legea; si sfintii vor fi dati în mâinile lui timp de o vreme, douã vremi si o jumãtate de vreme. Apoi va veni judecata, si i se va lua stãpânirea, care va fi prãbusitã si nimicitã pentru totdeauna.”

   Aceastã a patra împãrãtie corespunde cu imperiul Roman, între anii 168 aHr. – 476 dHr. (ultimul împãrat Romulus Augustus a fost detronat de Odoacru prin nãvãlirea barbarilor vizigoti în anul 476 dHr.), iar cele zece coarne reprezintã zece regate care s-au ridicat dupã prãbusirea imperiului Roman: Germanii, Francii, Anglosaxonii, Burgunzii, Vizigotii, Suevii, Lombarzii, Herulii, Vandalii si Ostrogotii. Din aceste popoare au iesit mai târziu cele zece regate: Germania, Franta, Anglia, Elvetia, Spania, Portugalia, Italia, Belgia, Austro-Ungaria si Olanda. În anul 533 dHr. împãratul Iustinian, printr-un decret, a numit pe preotul  de la Roma capul tuturor bisericilor crestine si când ultimul trib Ostrogotii a fost doborât în anul 538 dHr. de generalul Belisario, s-a semnat preponderenta politicã a Romei papale pentru „o vreme, douã vremi si o jumãtate de vreme”.

   Conform cu Numeri 14:34 si Ezechiel 4:6  „adicã un an pentru fiecare zi” avem:

-   o vreme                          = 1 an  = 360 zile (ani)   (un an la Evrei avea 360 de zile)

-   douã vremi                     = 2 ani = 720 zile (ani)

-   si o jumatate de vreme   = ½ an = 180 zile (ani)  

       360 + 720 + 180 = 1260 zile (ani) ai suprematiei papale: 538 dHr. – 1798 dHr.

   Referitor la aceastã perioadã mai gãsim explicatii în Apocalipsa 11:2-3 si în Apoc.12:6 si 14.

   Timp de 1260 de ani puterea papalã si-a exercitat puterea asupra printilor pãmântului si „a asuprit pe sfintii Celui Prea Înalt” omorând peste 50 de milioane de crestini vinovati pentru cã au mãrturisit:

„Cãci este un singur Dumnezeu, si este un singur mijlocitor între Dumnezeu si oameni: Omul Isus Hristos, care S-a dat pe Sine însusi, ca pret de rãscumpãrare pentru toti: faptul acesta trebuia adeverit la vremea cuvenitã. ”     1 Timotei 2:5-6

   Si nu au acceptat traditiile pãgâne si dogmele Bisericii Catolice:

„Luati seama ca nimeni sã nu vã fure cu filozofia si cu o amãgire desartã, dupã datina oamenilor, dupã învãtãturile începãtoare ale lumii, si nu dupã Hristos.”

                                                                   Coloseni 2:8

   Asa cum spune Dan.7:26: „Apoi va veni judecata”, înseamnã cã judecata a început dupã anul 1798 dHr.

   Din anul 1831 dHr., un cercetãtor al profetiilor din cartea Daniel si cartea Apocalipsa, William Miller, a început sã predice despre cea de-a doua venire a lui Hristos si despre „curãtirea Sfântului Locas”- Daniel 8:14- judecata lui Dumnezeu asupra pãmântului. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/94/William_Miller.jpg/200px-William_Miller.jpg                 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjkTvkzvTEweBrH3HhK6rCmLEbCjHQuH44G_3q4HYAhwUaNAMn8frCKQlkFsBNVc0EpEl4hbO8UFmLtfBWyCWJyUk3kK8R1OYi_8QhAN6ik8l4zg6YPjGFhL2_9MKf_UVKtKexEiFOla3ri/s400/06_3_francis_s_g2.gif

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/55/William_Miller_Home.jpg/300px-William_Miller_Home.jpg casa din New York a lui W.M.

 

William Miller s-a nãscut 15 februarie 1782 si a murit la 20 decembrie 1849.

    În anul 1833, Miller a primit o aprobare de predicare din partea Bisericii Baptiste, al cãrui membru era. Un mare numãr de slujitori ai denominatiunii au acceptat lucrarea lui si, având consimtãmântul lor oficial, si-a continuat lucrarea. A cãlãtorit si a predicat fãrã încetare, cu toate cã lucrarea personalã era limitatã îndeosebi la statul New England si statele din mijloc. Timp de câtiva ani, cheltuielile au fost suportate de el si niciodatã dupã aceea n-a primit destul pentru a face fatã cheltuielilor de cãlãtorie spre locurile în care era invitat. În felul acesta lucrarea publicã, departe de a fi o afacere, era o povarã grea asupra averii lui, care treptat a scãzut în aceastã perioadã a vietii. El era capul unei familii numeroase, dar, pentru cã toti erau economi si harnici, ferma lor era îndestulãtoare pentru întretinerea lor, ca si a lui.

   Profetia care pãrea sã descopere în modul cel mai clar timpul celei de a doua veniri era aceea din Daniel 8:14:

"Pânã vor trece douã mii trei sute de seri si dimineti; apoi sfântul Locas va fi curãtit". Folosind regula lui de a face din Scripturã propriul interpret, Miller a vãzut cã o zi în profetie reprezintã simbolic un an (Num. 14:34; Ezec. 4:6); a vãzut cã perioada de 2300 zile profetice, sau ani literali, se întindea pânã departe, dincolo de încheierea dispensatiunii iudaice, deci, nu se poate referi la sanctuarul acelei dispensatiuni. Miller a acceptat conceptia unanim recunoscutã pe atunci si a înteles cã în era crestinã pãmântul este sanctuarul si, ca urmare, curãtirea sanctuarului, profetizatã în Daniel 8:14, reprezintã curãtirea pãmântului prin foc, la a doua venire a lui Hristos.

În Daniel 9: 22-27 a descoperit cã perioada de 2300 de seri si dimineti (ani) încep la anul

457 îHr. cu cel de-al treilea decret dat de împãratul Persiei, Artaxerxe, pentru rezidirea Ierusalimului si a Templului, si se terminã la 22 octombrie 1844, când el si colaboratorii lui credeau cã revine Hristos.

„Saptezeci de sãptãmâni au fost hotãrâte asupra poporului tãu si asupra cetãtii tale sfinte, pânã la încetarea fãrãdelegilor, pânã la ispãsirea pãcatelor, pânã la ispãsirea nelegiuirii, pânã la aducerea neprihãnirii vesnice, pânã la pecetluirea vedeniei si proorociei, si pânã la ungerea Sfântului Sfintilor. Sã sti dar, si sã întelegi, cã de la darea poruncii pentru zidirea din nou a Ierusalimului, pânã la Unsul ( Mesia), la Cârmuitorul, vor trece sapte sãptãmâni; apoi timp de saizeci si douã de sãptãmâni, pietele si gropile vor fi zidite din nou, si anume în vremuri de strâmtorare. Dupã aceste saizeci si douã de sãptãmâni, unsul va fi stârpit, si nu va avea nimic. ... El va face un legãmânt trainic cu multi, timp de o sãptãmânã, dar la jumãtatea sãptãmânii va face sã înceteze jertfa si darul de mâncare. ...”       Daniel 9:24-27

 Saptezeci de sãptãmâni = 70 x 7 zile = 490 zile (ani) – Timp de har pentru Israel

 Sapte sãptãmâni + saizeci douã de sãptãmâni = 483 zile (ani) – Pânã la botezul lui Isus (27 dHr.)

 O sãptãmânã = 7 zile (ani) : 27 dHr. 34 dHr. ;  Evanghelia este dusã la neamuri

 483 + 7 = 490 zile (ani) care încep la anul 457 îHr. si se terminã la anul 34 dHr.

La jumãtatea sãptãmânii, anul 31 dHr. „va face sã înceteze jertfa si darul de mâncare”.

 

           2300 – 490 = 1810 ani;   de la anul 34 + 1810 ani = anul 1844 dHr.

457 îHr.  -              27dHr.    31dHr.     34dHr.          538dHr.                                       1798dHr.  /_________________/________/________/___________/______________________________/

[ 490 ani; Dan.9:24-25      Rãstignirea      ]                     [ 1260 ani; Dan.7:24; Apoc.12:6 si 14]

 

1831dHr.                                                              1844dHr.  Judecata de cercetare în ceruri

/__________________________________________/__________________________________

[  Prima si A Doua Solie Îngereascã; Apoc.14:6-8 ] A Treia Solie Îngereascã; Apoc.14.9-11

 

   Despre acest subiect se poate citi mai mult în cartea „Tragedia Veacurilor” sau „Marea Luptã”  de Ellen G. White (prima editie anul 1888 dHr.), începând cu capitolul „Un reformator american” pânã la „Ce este Sanctuarul?”

   Despre evenimentele care au loc acum în zilele noastre si pânã la închiderea timpului de har al lui Dumnezeu si pânã la cea de-a doua venire a lui Hristos, gãsim explicatii foarte detaliate în capitolele de la „În Sfânta Sfintelor” pânã la „Poporul lui Dumnezeu salvat” în aceeasi carte.

   Dupã marea deceptie de la anul 1844, cã Hristos nu a revenit, cei care au rãmas credinciosi au început sã studieze din nou profetiile si au vãzut cã erau corecte. Greseala nu era la Sfânta Scripturã. Domnul le-a dat întelepciune sã înteleagã adevãrul despre curãtirea Sfântului Locas si despre judecata care are loc în ceruri care are loc în acest timp, si sã înteleagã mesajul celui de-al treilea înger din Apocalips 14:9-11.    

 

 

 

Judecata de cercetare

 

 

„Neamurile se mâniaserã, dar a venit mânia Ta; a venit vremea sã judeci pe cei morti, sã rãsplãtesti pe cei morti, sã rãsplãtesti pe robii tãi prooroci, pe sfintii si pe cei ce se tem de Numele Tãu, mici si mari, si sã prãpãdesti pe cei ce prãpãdesc pãmântul!

Si Templul lui Dumnezeu, care este în ceruri, a fost deschis: si s-a vãzut chivotul legãmântului Sãu, în Templul Sãu. Si au fost fulgere, glasuri, tunete, un cutremur de pãmânt, si o grindinã mare.”                Apocalipsa 11:18-19

„Punctul cel mai însemnat al celor spuse este cã avem un Mare Preot, care S-a asezat la dreapta scaunului de domnie al Mãririi, în ceruri, ca slujitor al Locului prea Sfânt si al adevãratului cort, care a fost ridicat nu de un om, ci de Domnul.”          Evrei 8:1-2

„Cãci Hristos n-a intrat într-un locas de închinare fãcut de mânã omeneascã, dupã chipul adevãratului locas de închinare, ci a intrat chiar în cer, ca sã se înfãtiseze acum, pentru noi înaintea lui Dumnezeu.”               Evrei 9:24

  Atât profetia din Daniel 8:14: "Pânã vor trece 2300 de seri si dimineti si Sfântul Locas va fi curãtit", cât si prima solie îngereascã: "Temeti-vã de Dumnezeu si dati-I slavã: cãci a venit ceasul judecãtii Lui" arãtau cãtre lucrarea lui Hristos din Locul Preasfânt, cãtre judecata de cercetare, si nu cãtre venirea lui Hristos pentru rãscumpãrarea poporului Sãu si pentru distrugerea celor nelegiuiti. Greseala nu era în calculul perioadelor profetice, ci în evenimentul ce trebuia sã aibã loc la încheierea celor 2300 de zile.

   Hristos venise, dar nu pe pãmânt cum asteptaserã ei, ci asa cum fusese prefigurat în simbol, în Locul prea Sfânt al Templului lui Dumnezeu din ceruri. El este prezentat de profetul Daniel, aceasta datã, venind înaintea Celui Îmbãtrânit de zile (Daniel 7:13).

               Tragedia Veacurilor (Marea Luptã) pg.425; cap.24

„Filadelfia” înseamnã „iubire frãteascã” – reprezintã perioada bisericii din Apoc.3:6-12, (1798-1844 dHr.) – credinciosii au avut marea favoare de a vesti cu zel cea de-a doua venire a lui Hristos. Despre experientele credinciosilor din aceastã perioadã avem o descriere în capitolele „Un reformator american”pânã la „O mare redesteptare religioasã” din cartea Tragedia Veacurilor (Marea Luptã) de Ellen G. White editatã în anul 1888.

„M-am uitat în timpul vedeniilor mele de noapte, si iatã cã pe norii cerurilor a venit unul ca un fiu al omului; a înaintat spre Cel îmbãtânit de zile si a fost adus înaintea Lui, I s-a dat stãpânire, slavã si putere împãrãteascã, pentru ca sã-i slujeascã toate popoarele, nemurile, si oamenii de toate limbile. Stãpânirea Lui este o stãpânire vesnicã, si nu va trece nicidecum, si împãrãtia Lui nu va fi nimicitã niciodatã.”               Daniel 7:13-14

   „Venirea lui Hristos descrisã aici nu este a doua Sa venire pe pãmânt. El vine la Cel Îmbãtrânit de zile, în cer, pentru a primi stãpânirea, slava si o împãrãtie care-I va fi datã la încheierea lucrãrii Sale de Mijlocitor. Aceastã venire, si nu a doua Sa venire pe pãmânt, a fost prevestitã în profetie ca având loc la încheierea celor 2300 de zile, în anul 1844.”

                   Tragedia Veacurilor (Marea Luptã) pag.481; cap.28

„Cãci suntem în clipa când judecata stã sã înceapã dela casa lui Dumnezeu. Si dacã începe cu noi, care va fi sfârsitul celor ce nu ascultã de Evanghelia lui Dumnezeu?”

                                                                                                   1 Petru 4:17

   „ În serviciul jertfelor, numai aceia care veneau înaintea lui Dumnezeu, cu mãrturisire si pocãintã si ale cãror pãcate fuseserã trecute asupra sanctuarului prin sângele jertfei pentru pãcat, aveau o parte în serviciul Zilei de Ispãsire. Tot asa, în ziua cea mare a ispãsirii finale si a judecãtii de cercetare, sunt luate în consideratie numai cazurile acelora care alcãtuiesc poporul lui Dumnezeu. Judecata celor nelegiuiti este o lucrare distinctã si separatã si are loc mai târziu.”

                    Tragedia Veacurilor (Marea Luptã) pag.481; cap.28

„Atunci si cei ce se tem de Domnul au vorbit adesea unul cu altul; Domnul a luat aminte la lucrul acesta, si a ascultat; si o carte de aducere aminte a fost scrisã înaintea Lui, pentru cei ce se tem de Domnul si cinstesc Numele Lui. „Ei vor fi ai Mei, zice Domnul ostirilor, Îmi vor fi o comoarã deosebitã, în ziua pe care o pregãtesc Eu. Voi avea milã de ei, cum are milã un om de fiul lui care-i slujeste. Si veti vedea din nou atunci deosebirea dintre cel neprihãnit si cel rãu, dintre cel  ce slujeste lui Dumnezeu si cel ce nu-I slujeste.”      Maleahi 3:16-18  

   „Cartea vietii cuprinde numele tuturor acelora care au intrat vreodatã în serviciul lui Dumnezeu. Isus îi îndemna pe ucenici: "Bucurati-vã pentru cã numele voastre sunt scrise în ceruri" (Luca 10:20). Pavel vorbeste despre colaboratorii lui credinciosi, "ale cãror nume sunt scrise în cartea vietii" (Filip. 4:3). Daniel, privind spre "timpul încercãrii, asa cum n-a fost niciodatã", spune cã poporul lui Dumnezeu va fi mântuit, "si anume toti aceia al cãror nume a fost scris în carte". Iar Ioan spune cã numai aceia vor intra în cetatea sfântã a lui Dumnezeu, ale cãror nume "sunt scrise în cartea vietii Mielului" (Dan. 12:1; Apoc. 21:27).

   În cartea aducerii aminte a lui Dumnezeu este imortalizatã orice faptã de dreptate. Acolo se înregistreazã cu credinciosie orice ispitã cãreia i s-a rezistat, orice pãcat biruit, orice cuvânt de milã duioasã care a fost exprimat. Si orice faptã de jertfire, orice suferintã si orice durere suportatã pentru Hristos sunt raportate acolo. Psalmistul spune: "Tu numeri pasii vietii mele de pribeag; pune-mi lacrimile în burduful Tãu: nu sunt ele scrise în cartea Ta?" (Ps. 56,8).”

                   Tragedia Veacurilor (Marea Luptã) pag.481; cap.28

  „ Dreptii cei morti nu vor fi înviati decât dupã judecata la care vor fi socotiti vrednici de "înviere si viatã". De aceea, nu vor fi prezenti în persoanã la tribunal atunci când sunt cercetate rapoartele si când cazul lor este hotãrât. Isus Se va arãta ca apãrãtor al lor, pentru a mijloci în favoarea lor înaintea lui Dumnezeu. "Dacã cineva a pãcãtuit, avem la Tatãl un Mijlocitor, pe Isus Hristos cel neprihãnit" (1 Ioan 2:1).”       T.V. (M.L.) pag.483; cap.28

  

-   Cum se face acum aceastã judecatã în cer?

 

   „Legea lui Dumnezeu este mãsura prin care vor fi judecate caracterele si vietile oamenilor. Înteleptul zice: "Teme-te de Dumnezeu si pãzeste poruncile Lui. Aceasta este datoria oricãrui om. Cãci Dumnezeu va aduce orice faptã la judecatã" (Ecles. 12,13.14).”

                   T.V. (M.L.) pag.483; cap.28

„Toti ceice au pãcãtuit fãrã lege, vor pieri fãrã lege; si toti cei ce au pãcãtuit având lege, vor fi judecati dupã lege. Pentru cã nu cei ce aud Legea, sunt neprihãniti înaintea lui Dumnezeu, ci cei ce împlinesc legea aceasta, vor fi socotiti neprihãniti. ...

Si faptul acesta se va vedea în ziua când, dupã Evanghelia mea, Dumnezeu va judeca, prin Isus Hristos, lucrurile ascunse ale oamenilor.”      Romani 2:12-13 si 16

    „Interesul cel mai profund manifestat printre oameni fatã de hotãrârile tribunalelor pãmântesti reprezintã foarte slab interesul din curtile ceresti atunci când numele scrise în cartea vietii vin la cercetare înaintea Judecãtorului a tot pãmântul. Mijlocitorul divin pledeazã ca toti aceia care au

biruit, prin credinta în sângele Sãu, sã fie iertati de nelegiuirile lor, sã fie readusi în cãminul lor din Paradis si sã fie încoronati ca împreunã-mostenitori cu El la "vechea stãpânire" (Mica 4,8). În strãduintele lui de a amãgi si a ispiti neamul omenesc, Satana a plãnuit sã zãdãrniceascã planul lui Dumnezeu fãcut la crearea omului; dar Hristos cere ca acest plan sã fie adus la îndeplinire ca si cum omul n-ar fi pãcãtuit niciodatã. El cere pentru poporul Sãu nu numai iertare deplinã si îndreptãtire desãvârsitã, ci si o împãrtãsire de slava Sa si un loc pe tronul Sãu.

   În timp ce Isus mijloceste pentru supusii harului Sãu, Satana îi acuzã înaintea lui Dumnezeu ca fiind cãlcãtori ai Legii. Marele amãgitor a cãutat sã-i aducã la necredintã, sã-i facã sã piardã încrederea în Dumnezeu, sã-i despartã de dragostea Sa si sã calce Legea. Acum el aratã cãtre raportul vietii lor, la defectele lor de caracter, la lipsa lor de asemãnare cu Hristos, care L-a dezonorat pe Rãscumpãrãtorul lor, la toate pãcatele pe care el i-a ispitit sã le sãvârseascã, si din cauza aceasta el îi pretinde ca supusi ai lui.

   Isus nu le scuzã pãcatele, dar aratã cãtre pocãinta lor, cãtre credinta lor si, cerând iertare în favoarea lor, Îsi înaltã mâinile rãnite înaintea Tatãlui si a îngerilor sfinti, spunând: Îi cunosc pe nume, i-am sãpat pe palmele Mele. "Jertfele plãcute lui Dumnezeu sunt un duh zdrobit; Dumnezeule, Tu nu dispretuiesti o inimã zdrobitã si mâhnitã" (Ps. 51:17). Iar pârâsului poporului Sãu îi spune: "Domnul sã te mustre, Satano! Domnul sã te mustre, El care a ales Ierusalimul! Nu este el... un tãciune scos din foc?" (Zah. 3:2). Hristos îi va îmbrãca pe cei credinciosi cu neprihãnirea Sa, pentru a putea prezenta înaintea Tatãlui "o bisericã slãvitã, fãrã patã, fãrã zbârciturã sau altceva de felul acesta" (Efes. 5:27). Numele lor sunt scrise în cartea vietii si despre ei stã scris: "Ei vor merge cu Mine îmbrãcati în alb, cãci sunt vrednici"

(Apoc. 3:4).”       T.V. (M.L.) pag.484-485; cap.28

   „Pãcatele pentru care nu s-au pocãit si n-au fost pãrãsite nu vor fi iertate si nici sterse din cãrti, ci vor sta ca mãrturie împotriva pãcãtosului în ziua lui Dumnezeu. Poate cã faptele rele au fost sãvârsite la lumina zilei sau la întunericul noptii; dar ele au fost deschise si descoperite înaintea Aceluia cu care avem de-a face. Îngerii lui Dumnezeu au fost martori la fiecare pãcat si l-au înregistrat în rapoartele care nu gresesc. Pãcatul poate fi ascuns, negat, acoperit de tatã, de mamã, de sotie, de copii si de prieteni; nimeni altul în afarã de fãptasul vinovat n-ar putea sã aibã nici cea mai slabã bãnuialã cu privire la pãcat; dar el este descoperit în fata inteligentelor cerului. Întunericul noptii celei mai întunecate, tãinuirea cea mai mestesugitã nu sunt în stare sã acopere nici mãcar un gând de cunoasterea Celui vesnic. Dumnezeu are un raport exact cu privire la orice

faptã nedreaptã si lucrare necinstitã. El nu este indus în eroare de aparenta de evlavie. El nu face greseli în aprecierea caracterului. Oamenii pot fi înselati de cei stricati cu inima, dar Dumnezeu pãtrunde prin toate prefãcãtoriile si citeste viata interioarã.

   Cât de solemn este gândul acesta! Zi dupã zi, trecând în vesnicie, duce cu ea povara rapoartelor pentru cãrtile din ceruri. Cuvintele o datã rostite si faptele o datã fãcute nu mai pot fi retrase. Îngerii au înregistrat atât binele, cât si rãul. Cuceritorul cel mai puternic de pe pãmânt nu poate chema înapoi nici mãcar raportul unei singure zile. Faptele noastre, cuvintele noastre, chiar si cele mai ascunse motive, toate au greutatea lor în hotãrârea viitorului nostru, pentru fericire sau nenorocire. Desi pot fi uitate de noi, ele vor da mãrturie pentru îndreptãtirea sau pentru condamnarea noastrã.

Asa dupã cum trãsãturile fetei sunt reproduse cu o exactitate fãrã gres pe planseta lãcuitã a   artistului, tot astfel caracterul este reprodus cu credinciosie în cãrtile de sus. Si totusi cât de putin interes se manifestã cu privire la raportul care trebuie sã fie supus privirii fiintelor ceresti. Dacã s-ar putea da la o parte vãlul care desparte lumea vizibilã de cea invizibilã, iar fiii oamenilor l-ar vedea pe îngerul raportor înregistrând orice cuvânt si faptã cu care va trebui sã se întâlneascã la judecatã, câte cuvinte care se rostesc zilnic ar rãmâne nerostite si câte fapte ar rãmâne nefãcute!”

                     T.V.(M.L.) pag.487-488; cap.28

   „Trãim acum în ziua cea mare de ispãsire. În serviciul simbolic, atunci când marele preot fãcea ispãsire pentru Israel, tuturor li se cerea sã-si întristeze sufletele prin pocãintã de pãcat si prin umilire înaintea lui Dumnezeu, ca sã nu fie nimiciti din poporul lui Dumnezeu. În acelasi fel, toti aceia care vor ca numele lor sã rãmânã în cartea vietii trebuie ca acum, în putinele zile de har care au mai rãmas, sã-si umileascã sufletele înaintea lui Dumnezeu prin întristarea pentru pãcat si prin pocãintã adevãratã. Trebuie sã se dea pe fatã o cercetare de inimã profundã si sincerã. Spiritul usuratic si frivol, îngãduit de atâtia care pretind cã sunt crestini, trebuie îndepãrtat. În fata tuturor acelora care vor sã-si supunã înclinatiile rele ce vor sã stãpâneascã, stã o luptã stãruitoare. Lucrarea de pregãtire este o lucrare personalã. Nu suntem mântuiti în grup. Curãtia si devotiunea unuia nu vor împlini lipsa acestor calitãti la altul. Chiar dacã toate popoarele trebuie sã treacã prin fata judecãtii lui Dumnezeu, El va cerceta cazul fiecãruia în parte cu tot atâta atentie ca si când n-ar mai exista altã fiintã pe pãmânt. Fiecare trebuie sã fie încercat si dovedit fãrã patã sau zbârciturã sau altceva de felul acesta.

   Solemne sunt scenele legate de încheierea lucrãrii de ispãsire. Interesele care se cuprind în ea sunt coplesitoare. Judecata are loc acum în Sanctuarul de sus. Aceastã lucrare continuã timp de multi ani. În curând - nimeni nu stie cât de curând - ea va ajunge la cei vii. În prezenta înfricosãtoare a lui Dumnezeu, viata noastrã trebuie sã vinã la cercetare. În aceastã vreme, mai presus de orice, se cuvine ca fiecare suflet sã ia seama la avertizarea lui Hristos: "Luati seama, vegheati si rugati-vã; cãci nu stiti când va veni vremea aceea" (Marcu 13:33). "Dacã nu vegheati, voi veni ca un hot, si nu vei sti în care ceas voi veni peste tine" (Apoc. 3:3). Când lucrarea judecãtii de cercetare se încheie, soarta tuturor va fi hotãrâtã pentru viatã sau pentru moarte.

   Timpul de har se încheie cu putin înainte de venirea Domnului pe norii cerului. Hristos, privind la timpul acesta, spune în cartea Apocalipsei: "Cine este nedrept, sã fie nedrept si mai departe; cine este întinat, sã se întineze si mai departe; cine este fãrã prihanã sã trãiascã si mai departe fãrã prihanã. Si cine este sfânt, sã se sfinteascã si mai departe! Iatã, Eu vin curând; si rãsplata Mea este cu Mine, ca sã dau fiecãruia dupã fapta Lui" (Apoc. 22:11-12).”

                       T.V.(M.L.) pag.490-491; cap.28    

 

Mesajul celui de-al treilea înger – Apocalipsa 14:9-11

 

„Apoi a urmat un alt înger, al treilea, si a zis cu glas tare: „Dacã se închinã cineva fiarei si icoanei ei, si primeste semnul ei pe frunte sau pe mânã, va bea si el din vinul mâniei lui Dumnezeu, turnat neamestecat în paharul mâniei Lui; si va fi chinuit în foc si în pucioasã, înaintea sfintilor îngeri si înaintea Mielului. Si fumul chinului lor se suie în sus în vecii vecilor. Si nici ziua, nici noaptea n-au odihnã cei ce se închinã fiarei si icoanei ei, si primeste semnul numelui ei.”                 Apocalipsa 14:9-11

 

    Dupã trecerea timpului din toamna anului 1844, a urmat o perioadã de mare încercare pentru aceia care pãstrau credinta adventã. Singura lor mângâiere, pe mãsurã ce primeau asigurarea cã pozitia lor era corectã, era lumina care le îndrepta mintea cãtre Sanctuarul de sus. Unii au renuntat la credinta lor în socotirea anterioarã a perioadelor profetice si au atribuit agentilor omenesti sau lui Satana puternica influentã a Duhului Sfânt care însotise miscarea adventã. O altã categorie sustinea cu tãrie cã Domnul îi condusese în experienta lor de pânã atunci; si pentru cã au asteptat, au vegheat si s-au rugat sã cunoascã voia lui Dumnezeu, au vãzut cã marele lor Mare Preot intrase într-o altã lucrare de slujire si, urmându-L prin credintã, au fost condusi sã

înteleagã si lucrarea de încheiere a bisericii.

   Ei aveau o întelegere mai clarã a primei si a celei de a doua solii îngeresti si erau pregãtiti sã primeascã si sã dea lumii solemna avertizare a îngerului al treilea din Apocalipsa capitolul 14.”

                       T.V. (M.L.) pag.433; cap.24

   "Templul lui Dumnezeu, care este în cer, a fost deschis; si s-a vãzut chivotul legãmântului Sãu, în Templul Sãu" (Apoc. 11:19). Chivotul legãmântului lui Dumnezeu se aflã în Sfânta Sfintelor, a doua despãrtiturã a Sanctuarului.

   Chivotul din sanctuarul de pe pãmânt continea cele douã table de piatrã pe care erau înscrise preceptele Legii lui Dumnezeu (Evrei 9:4). Chivotul era doar un locas pentru tablele Legii, si prezenta acestor precepte divine îi dãdea valoare si sfintenie. Când Templul lui Dumnezeu a fost deschis în cer, s-a vãzut chivotul legãmântului Sãu. În Sfânta Sfintelor din Sanctuarul din cer, Legea divinã este înconjuratã de sfintenie - Legea care a fost vestitã de Însusi Dumnezeu în mijlocul tunetelor de pe Sinai si scrisã cu degetul Sãu pe table de piatrã.

   Legea lui Dumnezeu din Sanctuarul din ceruri este marele original, dupã care poruncile înscrise pe tablele de piatrã si redate de Moise în Pentateuh (cele cinci cãrti ale lui Moise - n.tr.) erau o transcriere fãrã gres. Aceia care au ajuns la întelegerea acestui punct important au fost condusi astfel sã vadã caracterul sfânt, neschimbãtor al Legii divine. Ei au înteles ca niciodatã mai înainte puterea cuvintelor Mântuitorului. "Câtã vreme nu va trece cerul si pãmântul, nu va trece o iotã sau o frânturã de slovã din Lege" (Matei 5:18). Legea lui Dumnezeu fiind o descoperire a vointei Sale, o transcriere a caracterului Sãu, trebuie sã dãinuiascã vesnic, "ca un martor credincios în ceruri". Nici o poruncã n-a fost anulatã, nici o iotã sau o frânturã de slovã din ea n-au fost schimbate. Psalmistul spune: "Cuvântul Tãu, Doamne, dãinuieste în veci în ceruri; toate poruncile Lui sunt adevãrate, întãrite pentru vesnicie" (Ps. 119:89; 111:7-8).”

                       T.V.(M.L.) pag.434-435; cap.25

„Deci prin credintã desfiintãm noi Legea? Nicidecum. Dimpotrivã, noi întãrim Legea.”

                                                                             Romani 3:31

„Asa cã Legea, negresit, este sfântã, si porunca este sfântã, dreaptã si bunã.”

                                                                             Romani 7:12

Explicatia împlinirii Legii:

 

„Sã nu datorati  nimãnui nimic, decât sã vã iubiti unii pe altii. Cãci cine iubeste pe altii, a împlinit Legea.

De fapt: „Sã nu preacurvesti, sã nu furi, sã nu faci o nici o mãrturisire mincinoasã, sã nu poftesti”, si orice altã poruncã mai poate fi, se cuprind în porunca aceasta: „Sã iubesti pe aproapele tãu ca pe tine însuti.”                        Romani 13:8-9

„Cãci, cine pãzeste toatã Legea, si greseste într-o singurã poruncã, se face vinovat de toate.

Cãci, Cel ce a zis: „Sã nu preacurvesti”, a zis si: „Sã nu ucizi”. Acum, dacã nu preacurvesti, dar ucizi, te faci cãlcãtor al Legii.”                   Iacov 2:10-11

„Si prin aceasta stim cã Îl cunoastem, dacã pãzim poruncile Lui.

Cine zice: Îl cunosc si nu pãzeste poruncile Lui, este un mincinos, si adevãrul nu este în el.”  

                                                                           1 Ioan 2:3-4

„Cãci dragostea de Dumnezeu stã în pãzirea poruncilor Lui. Si poruncile Lui nu sunt grele.”

                                                                           1 Ioan 5:3                                                                                                                 

                                                   Cele zece porunci                                                   

                                                                  

 

         Iubirea fatã de Dumnezeu

           Exod 20:2-11 ; Matei 22:36-38

 

 

 

1. Eu sunt Domnul Dumnezeul tãu, care te-a scos din pãmântul Egiptului, din casa robiei. Sã nu ai alti dumnezei afarã de Mine.

 

2. Sã nu-ti faci chip cioplit, nici altã asemãnare din cele ce sunt în cer sus, sxau pe pãmânt, sau în apã, sub pãmânt. Sã nu te închini înaintea lor, nici sã le slujesti lor; cã Eu Domnul Dumnezeul; sunt un Dumnezeu gelos, care pedepsesc pãcatele pãrintilor în fiii lor pânã într-al treilea si al patrulea neam al celor ce Mã urãsc, si Mã îndur pânã la al miilea neam de cei ce Mã iubesc si pãzesc poruncile Mele.

 

3. Sã nu iei Numele Domnului, Dumnezeului tãu în desert; cã Dumnezeu nu va lãsa nepedepsit pe acela, care va lua în desert Numele Lui.

 

4. Adu-ti aminte de ziua Sâmbetei, ca s-o sfintesti pe ea! Sase zile vei lucra, si-ti vei face toate lucrurile tale. Iar în ziua a saptea este Sabatul Domnului Dumnezeului, tãu; nu vei face într-ânsa nici un lucru nici tu, nici feciorul tãu, nici fata ta, nici sluga ta, nici vreo vitã a ta, nici strãinul tãu, care locuieste înlãuntrul portilor tale. Cã în sase zile a fãcut Dumnezeu cerul si pãmântul si tot ce este în într-ânsele, si în ziua a saptea s-a odihnit; pentru aceia binecuvântã Dumnezeu ziua a saptea si o sfinti pe ea!  

 

 

            Iubirea fatã de oameni

             Exod 20:12-17 ; Matei 22:39

 

 

 

5. Onoreazã pe tatãl tãu si pe mama ta, pentru ca zilele tale sã fie multe pe pãmântul, pe care ti-l dã tie Domnul Dumnezeul tãu.

 

6. Sã nu ucizi!

 

7. Sã nu comiti adulter!

 

8. Sã nu furi!

 

9. Sã nu mãrturisesti mãrturie mincinoasã aspura aproapelui tãu!

 

10. Sã nu poftesti casa aproapelui tãu, sã nu poftesti femeia aproapelui tãu, nici asinul lui, nici nimica din cele ce sunt ale aproapelui tãu.

 

   „În Apocalipsa capitolul 14, oamenii sunt chemati sã se închine Creatorului, iar profetia scoate în evidentã o categorie care, datoritã întreitei solii, pãzesc poruncile lui Dumnezeu. Una din aceste porunci aratã direct cãtre Dumnezeu în calitate de Creator. Porunca a patra declarã: "Ziua a saptea este ziua Domnului Dumnezeului tãu... cãci în sase zile a fãcut Domnul cerul si pãmântul si tot ce este în ele, iar în ziua a saptea S-a odihnit; de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihnã si a sfintit-o" (Exod 20:10-11). Cu privire la Sabat, Domnul spune mai departe cã este "un semn ca sã stiti cã Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru" (Ezech. 20:20). Iar motivul dat este: "cãci în sase zile a fãcut Domnul cerurile si pãmântul, iar în ziua a saptea S-a odihnit si a rãsuflat" (Exod 31:17).”    T.V.(M.L.) pag.438; cap.25     

   În contrast cu aceia care pãzesc poruncile lui Dumnezeu si au credinta lui Isus, îngerul al treilea aratã cãtre o altã categorie, împotriva rãtãcirilor cãrora este vestitã o avertizare solemnã si înfricosatã: "Dacã se închinã cineva fiarei si icoanei ei, si primeste semnul ei pe frunte sau pe mânã, va bea si el din vinul mâniei lui Dumnezeu" (Apoc. 14:9-10). O interpretare corectã a simbolurilor folosite este necesarã pentru întelegerea acestei solii. Ce este reprezentat prin fiarã, prin chip, prin semn?”             T.V.(M.L.) pag.439; cap.25

 

-   Fiara, icoana si semnul numelui ei

 

 „Apoi am stãtut pe nisipul mãrii. Si am vãzut ridicându-se din mare o fiarã cu zece coarne si sapte capete; pe coarne avea zece cununi împãrãtesti, si pe capete avea nume de hulã.

Fiara, pe care am vãzut-o, semãna cu un leopard; avea labe ca de urs, si o gurã de leu. Balaurul i-a dat puterea lui, scaunul lui de domnie si o stãpânire mare.”   Apocalipsa 13:1-2

   „În capitolul 13 (vers. 1-10) este descrisã o altã fiarã "ca un leopard", cãruia balaurul i-a dat "puterea lui, tronul lui si o stãpânire mare". Acest simbol, asa cum au crezut majoritatea protestantilor, reprezintã papalitatea care a urmat puterii, tronului si autoritãtii detinute odinioarã de Imperiul Roman. Despre fiara care seamãnã cu un leopard se spune: "I s-a dat o gurã, care rostea vorbe mari si hule... Si-a deschis gura si a început sã rosteascã hule împotriva lui Dumnezeu, sã-I huleascã Numele, cortul si pe cei ce locuiesc în cer. I s-a dat sã facã rãzboi

cu sfintii si sã-i biruie. Si i s-a dat stãpânire peste orice semintie, peste orice norod, peste orice limbã si peste orice neam". Aceastã profetie, care este aproape la fel cu descrierea cornului mic din Daniel capitolul 7, aratã fãrã îndoialã cãtre papalitate.”    T.V.(M.L.) pag.440; cap.25

 -   Declaratia lui Martin Luther, secolul XVI, despre papa:  

„Când a primit bula papalã, Luther a spus: "O dispretuiesc si o atac, deoarece este nelegiuitã, falsã... Însusi Isus Hristos este condamnat în ea... Mã bucur sã suport asemenea necazuri pentru cea mai bunã dintre cauze. Simt deja o mai mare libertate în inima mea; cãci pânã la urmã stiu cã papa este antihristul si cã tronul lui este chiar tronul lui Satana." (D’Aubigné, b.6, cap.9)

                           T.V.(M.L.) pag.143, cap.7

„Unul din capetele ei pãrea rãnit de moarte; dar rana de moarte fusese vindecatã. Si tot pãmântul se mira dupã fiarã.

Si au început sã se închine balaurului, pentru cã dãduse puterea lui fiarei. Si au început sã se închine fiarei zicând: „Cine se poate asemãna cu fiara, si cine se poate lupta cu ea?”

                                                                                   Apocalipsa 13:3-4

-     Cum a dat balaurul (Satana) puterea lui, papalitãtii?

„Apoi am vãzut ridicându-se din pãmânt o altã fiarã, care avea douã coarne ca ale unui miel, si vorbea ca un balaur.

Ea lucra cu toatã puterea fiarei dintâi înaintea ei; si fãcea ca pãmântul si locuitorii lui sã se închine fiarei dintâi, a cãrei ranã de moarte fusese vindecatã.

Sãvârsea semne mari, pânã acolo cã fãcea chiar sã se pogoare foc din cer pe pãmânt, în fata oamenilor.

Si amãgea pe locuitorii pãmântului prin semnele, pe care i se dãduse sã le facã în fata fiarei. Ea a zis locuitorilor pãmântului sã facã o icoanã fiarei, care avea rana de sabie si trãia.

I s-a dat putere sã dea suflare icoanei, ca icoana fiarei sã voarbeascã, si sã facã sã fie omorâti toti cei ce nu se vor închina icoanei fiarei.”             Apocalipsa 13:11-15

   „În momentul acesta, este introdus un alt simbol. Profetul spune: "Apoi am vãzut ridicându-se din pãmânt o altã fiarã, care avea douã coarne ca ale unui miel" (Apoc. 13:11). Atât aparitia acestei fiare, cât si modul în care s-a ridicat aratã cã poporul pe care îl reprezintã nu se aseamãnã cu acela reprezentat în simbolurile precedente. Marile împãrãtii care au stãpânit lumea au fost prezentate profetului Daniel ca niste fiare de pradã, ridicându-se atunci când "cele patru vânturi ale cerului au suflat peste marea cea mare" (Dan. 7:2). În Apocalipsa capitolul 17, un înger a explicat cã apele reprezintã "popoare, multimi, natiuni si limbi" (Apoc.17:15). Vânturile sunt un simbol al luptei. Cele patru vânturi ale cerului suflând pe marea cea mare reprezintã scenele teribile de luptã si revolutie prin care împãrãtiile au ajuns la putere.

    Dar fiara cu coarne ca de miel a fost vãzutã "iesind din pãmânt". În loc sã distrugã alte puteri pentru a o întemeia pe a ei, natiunea reprezentatã astfel trebuie sã se ridice într-un teritoriu neocupat mai înainte si sã se dezvolte treptat si pasnic. Nu putea deci sã se ridice dintre popoarele aflate în luptã si frãmântate, din Lumea Veche - acea mare tulburatã de "popoare, multimi, natiuni si limbi". Trebuie cãutatã deci în continentul apusean.

    Care natiune din Lumea Nouã, în anul 1798, se dezvolta, având perspectiva puterii si mãretiei si atrãgând atentia lumii? Aplicatia simbolului nu admite nici o îndoialã. O singurã natiune si numai una împlineste toate amãnuntele acestei profetii, indicând fãrã gres spre Statele Unite ale Americii. … O revistã europeanã, din anul 1850, vorbea despre Statele Unite ca despre un imperiu minunat, care "se ridicã" "în tãcerea pãmântului, adãugând zilnic la puterea si mândria lui".”         T.V. (M.L.) pag.440-441: cap.25

„Avea douã coarne ca ale unui miel”        Apocalipsa 13:11

   “Coarnele ca de miel aratã tinerete, nevinovãtie si blândete, care reprezintã exact caracterul Statelor Unite, arãtate profetului ca "iesind" în anul 1798. Printre  crestinii exilati, care au fugit în America si au cãutat adãpost de persecutia regalã si de intoleranta preotilor, erau multi care    s-au hotãrât sã întemeieze o guvernare pe temelia solidã a libertãtii religioase si civile. Vederile lor si-au gãsit întruchiparea în Declaratia de Independentã, care a stabilit marele adevãr cã "toti oamenii sunt creati egali" si înzestrati cu dreptul inalienabil la "viatã, libertate si cãutarea fericirii". Iar constitutia le-a garantat oamenilor dreptul la autoguvernare, dând asigurarea cã reprezentantii alesi prin votul poporului sunt împuterniciti si pot sã aplice legea. Libertatea credintei religioase a fost de asemenea garantatã, fiecãrui om fiindu-i îngãduit sã se închine lui Dumnezeu dupã glasul constiintei lui. Principiile republicane si cele protestante au devenit principiile fundamentale ale tãrii. Aceste principii sunt secretul puterii si prosperitãtii ei. Toti cei persecutati si asupriti din întreaga crestinãtate s-au îndreptat cãtre aceastã tarã cu interes si cu nãdejde. Milioane de oameni au cãutat tãrmurile ei, iar Statele Unite au ajuns curând printre cele mai puternice natiuni ale pãmântului.”            T.V.(M.L.) pag.442; cap.25

   "Unsprezece ani dupã întemeierea primei colonii, Roger Williams a sosit în Lumea Nouã. Asemenea primilor peregrini, el venise sã se bucure de libertatea religioasã; dar, altfel decât ei, el a vãzut - ceea ce putini din vremea aceea vãzuserã - cã aceastã libertate era dreptul inalienabil al tuturor, oricare le-ar fi fost crezul. El era un cercetãtor sincer al adevãrului sustinând împreunã cu John Robinson (pastor puritan, Biserica Anglicanã), cã este cu neputintã ca toatã lumina din Cuvântul lui Dumnezeu sã fi fost primitã. Williams a fost primul om în crestinãtatea modernã care a stabilit guvernarea civilã pe învãtãtura despre libertatea de constiintã, despre egalitatea conceptiilor în fata legii."                  T.V.(M.L.) pag.294; cap.16

   „Principiul fundamental al coloniei lui Roger Williams era "cã orice om trebuie sã aibã libertatea de a se închina lui Dumnezeu dupã lumina propriei constiinte"                         (Idem, vol.5, p.354).       

Micul sãu stat, Rhode Island, a devenit azilul celor apãsati, care a crescut si a progresat pânã când principiul de temelie – libertatea civilã si religioasã - a devenit piatra unghiularã a Republicii Americane. În acel document vechi si mãret pe care strãmosii nostri l-au socotit ca fiind declaratia drepturilor lor - Declaratia de Independentã – ei declarau: "Sustinem aceste adevãruri de la sine întelese cã toti oamenii sunt creati egali; cã sunt înzestrati de Creatorul lor cu drepturi inalienabile printre care sunt viata, libertatea si dobândirea fericirii". Iar Constitutia garanteazã, în termenii cei mai expliciti, inviolabilitatea constiintei: "Nici o credintã religioasã nu trebuie sã fie cerutã vreodatã ca o conditie pentru obtinerea vreunui serviciu public în

Statele Unite". "Congresul nu trebuie sã facã nici o lege care sã urmãreascã respectarea unei religii stabilite sau care sã interzicã exercitarea liberã a ei”. "Initiatorii constitutiei au recunoscut principiul vesnic, prin care legãtura omului cu Dumnezeul sãu este mai presus de legislatia omeneascã, iar drepturile constiintei sunt inalienabile. N-au fost necesare discutii pentru a stabili acest adevãr; îl simtim în pieptul nostru. Aceastã constiintã a fost aceea care, în ciuda legilor omenesti, a sustinut atâtia martiri în chinuri si flãcãri. Ei simteau cã datoria lor fatã de Dumnezeu era mai presus de legislatiile omenesti si cã omul nu are nici o autoritate asupra constiintei lor. Este un principiu înnãscut pe care nimic nu-l poate sterge."

(Congressional documents, USA, seria nr. 200, document nr. 271)    

                                                   T.V.(M.L.) pag.296; cap.16

                          https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiFnsmVqz5hqXYZEhSXelKCOypIse93i64Kg5K3e3qFn1I9ZgScc0U-IUIDW_bA3bXPZYp51Q7jyzIRHHTFrrc1haxxWYhGfE1onaJnpiKTw9Zv7BcGe6jqPSzPjtXWdyMIAeI0ogWZ/s400/DOS_BESTIAS3.jpg

„si vorbea ca un balaur”          Apocalipsa 13:11

   „Coarnele ca de miel si glasul de balaur, din punct de vedere simbolic, indicã o contradictie flagrantã între mãrturisirile si practicile natiunii reprezentate în felul acesta. Vorbirea acestei natiuni reprezintã actiunile puterilor ei legislative si juridice. Prin astfel de actiuni vor fi contrazise principiile liberale si pasnice pe care le pusese odinioarã la temelia politicii ei. Profetizarea cã va vorbi "ca un balaur" si va folosi "toatã puterea fiarei dintâi" prevesteste în mod clar dezvoltarea unui spirit de intolerantã si persecutie, pe care l-au dat pe fatã natiunile reprezentate prin balaur si prin fiara care semãna cu un leopard. Iar declaratia cã fiara cu douã coarne "fãcea ca pãmântul si locuitorii lui sã se închine fiarei dintâi" aratã cã autoritatea acestui popor urmeazã sã fie folositã pentru impunerea unei respectãri care va constitui un act de închinare, de respect fatã de papalitate.”         T.V.(M.L.) pag.443; cap.25

http://i.esmas.com/image/0/000/006/177/370x270_papa_bush.jpg http://medelhi.files.wordpress.com/2009/07/obama090710173746_sp_papa_ap_512.jpg

 

 

„Ea a zis locuitorilor pãmântului sã facã o icoanã fiarei, care avea rana de sabie si trãia.”

                                                                                 Apocalipsa 13:14

-   Dar ce este „chipul fiarei”(icoana fiarei) si cum urmeazã sã fie fãcut?

    „Atunci când prima bisericã a decãzut, depãrtându-se de simplitatea Evangheliei, si a primit riturile si obiceiurile pãgâne, a pierdut Spiritul si puterea lui Dumnezeu; dar, pentru a stãpâni totusi constiintele oamenilor, a cãutat sprijinul puterii pãmântesti. Astfel a rezultat papalitatea, o bisericã ce a subjugat chiar si puterea statului si a folosit-o pentru realizarea planurilor ei, mai ales pentru pedepsirea "ereziei". Pentru ca Statele Unite sã facã un chip fiarei, puterea religioasã trebuie sã stãpâneascã asupra guvernului civil, astfel încât însãsi autoritatea statului sã fie folositã de bisericã pentru a-si ajunge scopurile ei.

    Apostazia a fost aceea care a condus biserica primarã sã caute ajutor la conducerea civilã si aceasta a pregãtit calea pentru dezvoltarea papalitãtii - a fiarei. Pavel spunea: "Va veni lepãdarea de credintã, si se va descoperi omul fãrãdelegii" (2 Tes. 2:3). În felul acesta, apostazia în bisericã va pregãti calea pentru chipul fiarei.”      T.V.(M.L.) pag.444; cap.25

   „Larga diversitate a doctrinelor bisericilor protestante este privitã de multi ca fiind o dovadã hotãrâtoare cã niciodatã nu se va putea face vreun efort pentru a se asigura o uniformitate fortatã. Dar s-a vãzut, de-a lungul anilor, în bisericile de credintã protestantã, un sentiment puternic si mereu crescând în favoarea unei uniri întemeiate pe punctele comune de doctrinã. Pentru a se asigura o astfel de unire, este neapãrat necesar sã se renunte la discutarea subiectelor asupra cãrora nu sunt de acord - oricât de importante ar fi din punct de vedere biblic.”

                       T.V.(M.L.) pag.445; cap.25           

http://uparsaron.org/Documentos_RS/wccbann.gif

                 CONSILIUL MONDIAL AL BISERICILOR                        ECUMENISM

CA TOTI SÃ FIE UNA PENTRU CA LUMEA SÃ CREADÃ –ÎNTÂLNIRE FRÃTEASCÃ

   Atunci când bisericile principale din Statele Unite se vor uni asupra unor puncte de doctrinã

care le sunt comune, vor influenta statul pentru a impune decretele lor si pentru a sustine institutiile lor, atunci America protestantã va face o icoanã bisericii Romei, iar aplicarea pedepselor civile asupra disidentilor va fi rezultatul inevitabil al acestor actiuni.

"Chipul fiarei" reprezintã acea formã a protestantismului decãzut, care se va dezvolta atunci când bisericile protestante vor cãuta ajutorul puterii civile pentru impunerea dogmelor lor. "Semnul fiarei" rãmâne sã fie definit în viitor.”            T.V.(M.L.) pag.446; cap.25

  https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj-hA1BVJ8gLZ08KXa8UthD5D8ACckvZy8ULCam6sO3-F2YH5F6SUINFvSRdnQ5p_939n7VgtWjBJG69GKPvIaOdx6SsoR5jtAUV1n-NzR3KEdwMqnpHJlXTKSdq2Dj09JIKxYPHk0nvfU9/s320/b16+y+ortodoxo.jpg 

 

„Semnul fiarei”                Apocalipsa 13:16

 

     „Caracteristica deosebitã a fiarei, precum si a chipului ei, este cãlcarea poruncilor lui Dumnezeu. Daniel spune despre cornul cel mic, papalitatea: "se va încumeta sã schimbe vremile si legea" (Dan. 7:25). Iar Pavel numea aceeasi putere "omul fãrãdelegii", care urma sã se înalte pe sine mai presus de Dumnezeu. O profetie este completatã de alta. Numai prin schimbarea Legii lui Dumnezeu putea papalitatea sã se înalte mai presus de Dumnezeu; oricine va pãstra cu bunã stiintã Legea, asa cum a fost ea schimbatã, va da cinste supremã acelei puteri prin care s-a fãcut schimbarea. Un asemenea act de ascultare de legile papale va fi un semn de supunere fatã de papa, în locul supunerii fatã de Dumnezeu.

   Papalitatea a încercat sã schimbe Legea lui Dumnezeu. Porunca a doua, care interzice închinarea la chipuri, a fost scoasã din Lege, iar porunca a patra a fost schimbatã în asa fel, încât sã autorizeze pãzirea zilei întâi ca sabat, în locul zilei a saptea. Dar papistasii sustin, ca motiv pentru scoaterea poruncii a doua, cã aceasta nu este necesarã, fiind inclusã în prima poruncã, si cã ei dau Legii întelesul exact pe care Dumnezeu l-a intentionat. Dar aceasta nu este schimbarea prevestitã de profet. Profetia vorbeste despre o schimbare  intentionatã, deliberatã: "Ea se va încumeta sã schimbe vremile si Legea". Schimbarea poruncii a patra împlineste exact profetia. Pentru aceasta, singura autoritate invocatã este aceea a bisericii. Aici, puterea papalã se ridicã pe fatã mai presus de Dumnezeu.

    În timp ce adevãratii închinãtori ai lui Dumnezeu se vor deosebi prin pãzirea poruncii a patra - pentru cã ea este semnul puterii Sale creatoare si dovada dreptului Sãu de a pretinde omului ascultarea si închinarea - închinãtorii fiarei se vor caracteriza prin eforturile lor de a desfiinta Ziua de amintire a Creatorului si a înãlta institutia Romei.

   Tocmai în sustinerea duminicii si-a rostit papalitatea primele ei pretentii arogante (vezi notele suplimentare) si primul ei apel la puterea statului a fost pentru a impune pãzirea duminicii ca "Ziua Domnului". Dar Biblia aratã cãtre ziua a saptea, si nu cãtre ziua întâi, ca fiind ziua Domnului. Hristos a spus: "Fiul omului este Domn chiar si al Sabatului". Porunca a patra spune clar: "Ziua a saptea este Sabatul Domnului". Iar prin profetul Isaia, Domnul o numeste ca fiind "Ziua Mea cea sfântã" (Marcu 2:28; Is. 58:13). Sustinerea atât de des folositã cã Hristos a schimbat Sabatul este dezaprobatã de cuvintele categorice ale Domnului Hristos. În Predica de pe Munte, El a zis: "Sã nu credeti cã am venit sã stric Legea sau proorocii; am venit nu sã stric, ci sã împlinesc. Cãci adevãrat vã spun, câtã vreme nu va trece cerul si pãmântul, nu va trece o iotã sau o frânturã de slovã din Lege, înainte ca sã se fi întâmplat toate lucrurile. Asa cã, oricine va strica una din cele mai mici din aceste porunci, si va învãta pe oameni asa, va fi chemat cel mai mic în Împãrãtia cerurilor; dar oricine le va pãzi, si va învãta pe altii sã le pãzeascã, va fi chemat mare în Împãrãtia cerurilor" (Matei 5:17-19).

    Este un fapt în general admis de cãtre protestanti cã Scripturile nu oferã nici o autoritate pentru schimbarea Sabatului. Acest lucru este clar arãtat în publicatiile editate de Societatea Americanã de Tractate si de American Sunday School Union. Una dintre aceste lucrãri recunoaste "tãcerea totalã a Noului Testament cu privire la o poruncã clarã în favoarea Sabatului (Duminica, ziua întâi a sãptãmânii) sau a unor reguli precise pentru pãzirea ei". (George Elliot, The Abiding Sabbath, p. 184).

   Un altul spune: "Pânã la moartea lui Hristos, nu s-a fãcut nici o schimbare cu privire la aceastã zi; si, atât cât ne aratã rapoartele, ei (apostolii) n-au... dat nici o poruncã lãmuritã care sã încurajeze pãrãsirea Sabatului zilei a saptea si pãzirea lui în prima zi a sãptãmânii." (A. E. Waffle, The Lord’s Day, pp. 186-188)

   Romanistii declarã cã "pãzirea duminicii de cãtre protestanti este un omagiu pe care ei îl aduc fãrã voia lor autoritãtii Bisericii Catolice” (Mgr. Segur, Plain Talk About the Protestantism of Today, p. 213). Impunerea pãzirii duminicii din partea bisericilor protestante este o impunere a închinãrii la papalitate - la fiarã. Aceia care, întelegând cerintele poruncii a patra, aleg sã pãzeascã sabatul fals în locul celui adevãrat aduc prin aceasta închinare acelei puteri prin care a fost poruncitã. Însã, chiar prin actul impunerii unei datorii religioase de cãtre puterea civilã, bisericile vor face un chip fiarei; de aceea, impunerea pãzirii duminicii, în Statele Unite, va fi o impunere a închinãrii la fiarã si la chipul ei.

   Dar crestinii din generatiile trecute au pãzit duminica, fiind convinsi cã, fãcând astfel, ei pãzesc Sabatul biblic; si astãzi mai existã crestini adevãrati în fiecare bisericã, inclusiv în cea Romano-Catolicã, ce cred cu sinceritate cã duminica este Sabatul rânduit de Dumnezeu. Dumnezeu primeste sinceritatea scopului lor si integritatea lor înaintea Lui. Dar atunci când pãzirea duminicii va fi impusã prin lege, iar lumea va fi lãmuritã cu privire la obligatia Sabatului adevãrat, atunci toti aceia care vor cãlca porunca lui Dumnezeu, pentru a asculta de un precept care nu are o autoritate mai înaltã decât aceea a Romei, vor onora prin aceasta papalitatea mai presus de Dumnezeu. Ei aduc cinstire Romei si puterii care impune institutia rânduitã de

Roma. Ei se închinã fiarei si chipului ei. Când oamenii leapãdã institutia pe care Dumnezeu a declarat-o ca fiind semnul autoritãtii Sale si cinstesc în locul ei ceea ce Roma a ales ca semn al suprematiei ei, prin aceasta ei aleg semnul supunerii fatã de Roma - "semnul fiarei". Si lucrul acesta nu se va produce pânã când problema nu va fi pusã lãmurit înaintea poporului, iar oamenii vor fi adusi sã aleagã între poruncile lui Dumnezeu si poruncile oamenilor, iar aceia care continuã în nelegiuire vor primi "semnul fiarei". 

   Toatã crestinãtatea se va împãrti în douã clase cu privire la aceastã problemã - aceia care pãzesc poruncile lui Dumnezeu si credinta lui Isus si aceia care se închinã fiarei si chipului ei si primesc semnul ei. Cu toate cã biserica si statul îsi vor uni puterea pentru a-i constrânge pe "toti: mici si mari, bogati si sãraci, slobozi si robi" (Apoc. 13:16) ca sã primeascã "semnul fiarei", poporul lui Dumnezeu nu-l va primi. Profetul de pe Patmos vede cum "pe marea de sticlã, cu alãutele lui Dumnezeu în mânã, stãteau biruitorii fiarei, ai icoanei ei si ai numãrului numelui ei", cântând cântarea lui Moise si a Mielului (Apoc. 15:2-3).”

                           T.V.(M.L.) pag.447-451; cap.25

 

Cum se împlinesc în zilele noastre aceste cuvinte? Exemple:

http://uparsaron.org/Documentos_RS/wccbann.gif

( Traducere - Consiliul Mondial al Bisericilor; OIKOUMENE=ECUMENISM)

Textul din Lima din 1982

Acest acord s-a semnat în Lima, Peru în 1982 între biserica Catolicã si multe alte confesiuni religioase incluzând pe Adventistii de Ziua a Saptea. De acord cu ceea ce enuntã Textul din Lima însusi pe partea din spate, s-a realizat un proces de studiu si consult care a durat 50 de ani si a culminat cu elaborarea documentului mentionat înainte. Cele trei aspecte în care se concentreazã acest acord, care sunt, Botezul, Euharistia (frângerea pâinii) si Ministerul (lucrarea), sunt o „conditie esentialã pentru demonstratia vizibilã a cautãrii unitãtii”.

Mai mult de o sutã de teologi s-au întâlnit în Lima, Peru, în Ianuarie 1982 si au recomandat în unanimitate sã transmitã acest acord – textul Lima – pentru studiul comun si ca rãspuns oficial al bisericilor. Acesta reprezintã practic efortul tuturor bisericilor traditionale mai importante: Ortodoxa Greacã, Ortodoxã Orientalã, Catolicã Romanã, Catolicã Veche, Luteranã, Anglicanã, Reformatã, Metodistã, Discipolii, Baptistã, Adventistã si Penticostalã.

http://www2.wcc-coe.org/wccstaff.nsf/SendEmailFrom?OpenForm&ParentUNID=49FBE36085FF63B2C1256DEC00533855

 

CREAREA  ALIANTEI  EUROPENE  A  DUMINICII  IN  BRUXELLES

 

Bruxeles/Belgia, 20.06.2011/DPA.

 

20 Iunie 2011, Alianta Europeanã a Duminicii s-a format cu motivul unei conferinte de experti despre protectia duminicii în sediul Comitetului Economic si Social European (EESC) în Bruxelles. Alianta Europeanã a Duminicii este o retea de aliante nationale a duminicii, împreunã cu sindicate, organizatii ale societãtii civile si comunitãtile religioase care promoveazã conditiile de muncã drepte echilibrate si armonia unui stil de viatã echilibrat care include munca, timpul liber si familiar la consolidarea coeziunii sociale. Chiar Alianta cere ca duminicile sã fie o zi liberã de muncã conform cu noile directive de muncã (2003/88/EG) care sã fie negociatã între Statele membre.

 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj3b160rOw04C74PFrhPiH-7RxCOkEULxiopigHrzhw7pc3aHrLZQ7aOBiik-biLPkRFZEyImAF7oDwHBtA1aHV3nWI6Nnn8yO2m7Y3IfBGfHcPCaYqQDf26fsiFtRAz-zqU2mT3SIw/s400/LEY+DOMINICAL2.jpg

„Muncind duminica ar afecta unui echilibru muncã- viatã sãnãtoasã”, dupã alianta din Austria asupra zilei libere de duminicã, unul din principalii membrii fondatori ai Aliantei Europene a duminicii în Bruxelles. O zi libera de muncã în timpul sãptãmânii ca compensatie nu ar putea usura efectele negative. Persoane care muncesc duminicile sau în ore nepotrivite ar face aceasta pentru necesitate financiarã si nu prin alegere. O zi de odihnã sãptãmânalã va furniza un punct comun de coordonare pentru ritmul de timp în Stat si Societate care va consolida coeziunea socialã în toate Statele membre ale UE.

„Lupta pentru o zi liberã de muncã Duminica în Europa ar trebui sã fie dezbãtutã la nivelele nationale, regionale sau locale”, zice Hannes Kreller, expert în resurse umane a Federatiei de angajati catolici (KAB) în Germania. De acord cu KAB se asteaptã, cu crearea Aliantei Europene a Duminicii, pentru a coordona mai bine activitãtile între diversele aliante, asa precum cresterea presiunii asupra Parlamentului UE si Comisiei de la UE.

 

 

Acum avem douã zile libere pe sâptãmânã – sâmbãta si duminica –

Atunci de ce atâta luptã pentru legalizarea duminicii ca zi de odihnã? Trebuie sã rãmânã numai duminica, si sâmbãta va fi declaratã zi lucrãtoare obligatoriu!!!

miercuri 6 iulie 2011

ISRAEL SE PREGATESTE PENTRU O LEGE DUMINICALLLLLLAAAA, DA, CUM  CITESTI IUBITUL MEU FRATE...

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg4YR5B8JPbk8YDJNPaxqqZ0D2HOJoHcTt-Y1tT3WHiX8z1VeiQ8rYLo-ItRbNYhuq9ITKXupk6SBzhbazeZCBs_jDvGilffulRxdzGpZSnu2CutdYV2lD8xYGWcUsTaFM0dKsG0c2p/s400/4880.jpg

 

În Israel se analizeazã sã se amplieze sfârsitul de sãptãmânã si sã se includã duminica ca zi festivã

 

Primul ministru al Israelului, Benjamin Netanyahu, a ordonat  sã se studieze posibilitatea de a reduce timpul de lucru la patru zile si jumãtate si sã mãreascã sfârsitul de sãptãmânã cu o  zi, declarând festivã duminica care în actualitate este lucrãtoare.

Netanyahu a desemnat pe consilierul sãu economic si presedinte al Consiliului national Economic, Eugene Kandel, ca sã studieze problema, care va avea importante consecinte economice, sociale si religioase.

Vicele prim ministru Silvan Shalom, care a propus mãsura, a argumentat ca trebuie sã se „treacã la un sfârsit de sãptãmânã mai larg, cât mai repede posibil, de acord cu toate tãrile lumii dezvoltate.”

Sfârsitul de sãptãmânã în Israel se serbeazã în zilele de vineri si sâmbãtã, cu toate cã atât magazinele cât si birourile sunt deschise vinerea dimineata.

Shalom a asigurat cã initiativa se bazeazã pe aprobarea Asociatiei Fabricantilor din Israel, Camerele de Comert, Uniunea Autoritãtii locale, Asociatia Hotelelor, sindicatele profesorilor, Consiliul National Economic si a Directorului General al Biroului Primului ministru.

Doi membrii de la Knesset de Likud, Elkin si Yariv Levin, au prezentat un proiect despre introducerea unui sfârsit de sãptãmânã mai larg.

Initiativa avea ca intentie sã oblige cabinetul sã ia o decizie în acest sens.

http://itongadol.com/noticias/val/56984/en-israel-analizan-ampliar-el-fin-de-semana-e-incluir-el-domingo-como-dia-festivo.html

Notã: Ce are în comun statul Israel si EEUU (Statele Unite)?

 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhGKSsmzZKr6u5ukf4oCduA8VU7fFDGEAEREHzhit2R66MO_EafSsyZXFPaRra3sv3hoy6um9-_epkt-SqVYbA_ZRjj3B5TRowGZJOz0-O7OEBMmCunycuzhIDMTfO2d0i2iGrOLahB/s400/iluminati_israel_dollar.jpg

(observati cum ochiul care vede totul, deja este asezat în piramida israelitã în timp ce în cea a EEUU încã nu, pânã ce nu se schimbã actualul sistem economic si financiar.)

 

  Dar nimeni nu trebuie sã sufere mânia lui Dumnezeu pânã când, mai întâi, adevãrul nu i-a fost adus în minte si în constiintã si nu a fost respins. Sunt multi care n-au avut niciodatã ocazia sã audã adevãrurile deosebite pentru vremea aceasta. Obligativitatea poruncii a patra n-a fost pusã niciodatã înaintea lor în adevãrata ei luminã. Acela care citeste toate inimile si pune la încercare toate motivele nu va lãsa pe nimeni, dintre aceia care doresc sã cunoascã adevãrul, sã fie amãgiti cu privire la scopurile luptei. Decretul nu va fi impus oamenilor orbeste. Fiecare trebuie sã aibã luminã suficientã pentru a lua o hotãrâre în mod deliberat.

   Sabatul va constitui proba cea mare a credinciosiei, cãci el este adevãrul pus în discutie în mod deosebit. Când va fi adusã încercarea finalã asupra oamenilor, se va trage linia de deosebire dintre aceia care Îl slujesc pe Dumnezeu si aceia care nu-L slujesc. În timp ce pãzirea sabatului neadevãrat pentru a asculta de legea statului, contrarã poruncii a patra, va fi o recunoastere fãtisã a apartenentei la o putere care este în opozitie cu Dumnezeu, pãzirea Sabatului adevãrat, în ascultare de Legea lui Dumnezeu, este o dovadã de credinciosie fatã de Creator. Pe când o categorie, care primeste semnul supunerii fatã de puterile pãmântesti, primeste semnul fiarei, cealaltã, alegând semnul supunerii fatã de autoritatea divinã, primeste sigiliul lui Dumnezeu.

   Odinioarã, aceia care au prezentat adevãrurile celei de a treia solii îngeresti au fost priviti adesea ca niste alarmisti. Prevestirile lor cã intoleranta religioasã va câstiga teren în Statele Unite, cã biserica si statul se vor uni ca sã-i prigoneascã pe aceia care pãzesc poruncile lui Dumnezeu, au fost socotite neîntemeiate si absurde. S-a declarat cu încredere cã aceastã tarã n-ar putea deveni niciodatã altceva decât ceea ce a fost - apãrãtoarea libertãtii religioase. Dar, pe mãsurã ce problema impunerii duminicii este discutatã în cercuri tot mai largi, evenimentul de care s-au îndoit si nu l-au crezut atâta vreme se vede apropiindu-se, iar întreita solie va produce un efect pe care nu l-a avut mai înainte.

   Tot astfel va fi vestitã si solia îngerului al treilea. Când vine timpul ca ea sã fie proclamatã cu cea mai mare putere, Dumnezeu va lucra prin unelte umile, conducând mintile acelora care se consacrã slujirii Sale. Lucrãtorii vor fi calificati mai mult prin ungerea Duhului Sãu decât prin educatia datã de institutiile de învãtãmânt. Bãrbati ai credintei si ai rugãciunii vor fi constrânsi sã meargã cu zel sfânt, fãcând cunoscute cuvintele pe care Dumnezeu li le dã. Pãcatele Babilonului vor fi descoperite. Urmãrile dezastruoase ale impunerii rânduielilor bisericii de cãtre autoritatea civilã, amãgirile spiritismului, înaintarea neobservatã, dar rapidã a puterii papale, toate vor fi demascate. Pin aceste avertizãri solemne, oamenii vor fi treziti. Mii si mii vor auzi cuvinte pe care nu le-au mai auzit niciodatã. Cu uimire vor asculta mãrturia cã Babilonul este biserica decãzutã din cauza rãtãcirilor si pãcatelor ei, din cauza lepãdãrii adevãrului trimis pentru ea din cer. Când oamenii merg la învãtãtorii lor de mai înainte, cu întrebarea rãscolitoare: "Sunt aceste lucruri asa?", slujitorii le prezintã fabule, proorocesc lucruri plãcute pentru a le potoli temerile si pentru a linisti constiinta trezitã. Dar în timp ce multi refuzã sã se multumeascã doar cu autoritatea oamenilor si cer un "Asa zice Domnul", slujitorii populari, asemenea fariseilor din vechime, plini de mânie cã autoritatea lor este pusã la îndoialã, vor denunta solia ca fiind de la Satana si vor provoca multimile iubitoare de pãcat sã-i insulte si sã-i prigoneascã pe aceia care o

vestesc.

   Pe mãsurã ce lupta se extinde în domenii noi si mintea oamenilor este atrasã cãtre Legea lui Dumnezeu, cea cãlcatã în picioare, Satana se agitã. Puterea care însoteste solia nu face decât sã-i mânie si mai mult pe aceia care se împotrivesc. Conducãtorii spirituali vor face eforturi aproape supraomenesti pentru a îndepãrta lumina ca sã nu lumineze peste turma lor. Prin toate mijloacele pe care le au la dispozitie, vor încerca sã interzicã discutarea acestor probleme vitale. Biserica va face apel la bratul cel mai puternic al puterii civile si papistasii si protestantii se vor uni în aceastã lucrare. Pe mãsurã ce miscarea pentru impunerea duminicii devine mai îndrãzneatã si mai hotãrâtã, va fi chematã în ajutor legea împotriva celor ce pãzesc porunca a patra. Ei vor fi

amenintati cu amenzi si închisoare, iar unora le vor fi oferite pozitii cu influentã si alte beneficii si avantaje, cu conditia sã renunte la credinta lor. Dar rãspunsul lor statornic va fi: "Arãtati-ne din Cuvântul lui Dumnezeu rãtãcirea noastrã", acelasi rãspuns pe care l-a dat si Luther în împrejurãri asemãnãtoare. Aceia care sunt târâti înaintea tribunalelor aduc o puternicã sustinere a adevãrului, iar unii care aud sunt condusi sã ia pozitie pentru pãzirea tuturor poruncilor lui Dumnezeu. În felul acesta, lumina va fi adusã multor mii de suflete care altfel n-ar putea cunoaste nimic despre aceste adevãruri.”         T.V.(M.L.) pag.606-608; cap.38

 

„Descoperirea lui Isus Hristos, pe care I-a dat-o Dumnezeu, ca sã arate robilor Sãi lucrurile care au sã se întâmple în curând. Si le-a fãcut-o cunoscut, trimetând prin îngerul Sãu la robul Sãu Ioan,

Care a mãrturisit despre Cuvântul lui Dumnzeu si despre mãrturia lui Isus Hristos, si a spus tot ce a vãzut.

Ferice de cine citeste, si de cei ce ascultã cuvintele acestei proorocii, si pãzesc lucrurile scrise în ea! Cãci vremea este aproape!”      Apocalipsa 1:1-3

 

„Si îngerul mi-a zis: „Aceste cuvinte sunt vrednice de crezare si adevãrate. Si, Domnul Dumnezeul duhurilor proorocilor, a trimis pe îngerul Sãu sã arate robilor Sãi lucrurile, care au sã se întâmple în curând.

Si iatã, Eu vin curând!- Ferice de cel pãzeste cuvintele proorociei din cartea aceasta!”

„Mãrturisesc oricui aude cuvintele proorociei din cartea cã, dacã va adãuga cineva ceva la ele, Dumnezeu îi va adãuga urgiile scrise în cartea aceasta.

Si dacã scoate cineva ceva din cuvintele cãrtii acestei proorocii, îi va scoate Dumnezeu partea lui de la pomul vietii si din cetatea sfântã, scrise în cartea aceasta.”             Apocalipsa 22:6-7 si 18-19              

                  

 

 

Notã :

Credem noi cã ceea ce am citit în acest studiu este adevãrat?

Chiar dacã nu credem, evenimentele prezente deja ne aratã cã ceea ce ne-a descoperit Sfânta Scripturã, si ceea ce scrie din anul 1888 în cartea Marea Luptã de Ellen.G.White, se împlinesc cu repeziciune sub ochii nostrii.

Legea Duminicalã este una din ultimele profetii a carei împlinire se deruleazã sub privile noastre, înaintea celei de-a doua veniri a Domnului Hristos.

 

„Cãutati pe Domnul câtã vreme se poate gãsi; chemati-l câtã vreme este aproape.

Sã se lase cel rãu de calea lui, si omul nelegiuit sã se întoarcã la Domnul care va avea milã de el, la Dumnezeul nostru, care nu oboseste iertând.”

                                                                         Isaia 55:6-7

 

               Maranata

 

Pentru mai multe  informatii: http://asteptandadouavenire.blogspot.com

 

.

 

 

            

No hay comentarios:

Publicar un comentario